סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

סמינריון בחינוך – דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

תוכן עניינים

תהליך כתיבת סמינריון בחינוך עשויה להיות משימה מאתגרת עבור סטודנטים רבים. כאנשי חינוך לעתיד, תיאלצו המון פעמים להתמודד אל מול אתגרים וקונפליקטים.

עבודת הסמינריון שלכם, בה תחקרו לעומק נושא הנוגע לליבכם, מאפשרת לכם להתמודד (ואולי גם בפעם הראשונה), עם סוגייה מורכבת בחינוך. 

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, דעו גם אתם מהי חשיבותה של עבודת הסמינריון.

מדוע כדאי גם לכם להתחבר לילד שבכם ואיך העיתון היומי יכול לסייע לכם בהגדרת שאלת המחקר. 

סטודנטים כותבים עבודת סמינריון בחינוך

איך כותבים סמינריון בחינוך?

לא מעט סטודנטים לחינוך יעידו בשנה האחרונה ללימודיהם כי הם חשים תשושים:

מבחנים, עבודות, מטלות, קריאת חומרים, נוכחות חובה בהרצאות ומערכת שעות כמעט בלתי אפשרית.

בתפר הזה בדיוק, רגע לפני שאתם מסיימים בהצלחה את לימודי החינוך שלכם, יהיה עליכם להגיש עבודת מחקר בחינוך – הסמינריון.

מאחר ואתם נדרשים להגיש עבודה בחינוך לקראת סוף הלימודים, לעתים ישנו רצון "לתקתק" אותה ורק לסיים את כל המטלות (גם במחיר של בחירת נושא שלא בהכרח הכי קרוב לליבכם).

תעלו את עבודת המחקר ליצירת פרויקט אישי ובעל משמעות, כזה שישאיר חותם, יאפשר לכם להעלות למודעות סוגייה חשובה.

מי יודע – אולי עבודתכם גם תצליח לשנות, לשפר ולהשפיע על חייהם של ילדים והורים. 

סמינריון בחינוך – כרטיס הביקור שלכם בשוק העבודה

עד כמה חשוב להשקיע בעבודת הסמינר?

חשוב עד מאד. בסיום לימודיכם, סביר כי תרצו להיות אנשי חינוך שיובילו, ישפיעו ועיצבו את דור העתיד.

הסמינריון שלכם הוא תעודת הזהות שלכם – הוא אתם!

כמקובל, כשתזומנו לריאיון עבודה בבית ספר, גן ילדים או במוסד חינוך אחר, תתבקשו להציג גם את עבודת המחקר שלכם וגם את גיליון הציונים שלכם.

צקו את זהותכם ודמותכם כאנשי חינוך אל תוך הסמינר, וחקרו נושא שנוגע לליבכם.

פתחו את העיתון היומי ושאבו השראה לשאלת המחקר

ישנה ביקורת חריפה כלפי מערכת החינוך בישראל, כאשר לא אחת משווים אותה למערכות חינוך מתקדמות ורלוונטיות יותר, כמו בפינלנד לדוגמא.

מעבר לכך, כותרות העיתונים דנות לא אחת בסוגיות הקשורות בחינוך: מאלימות בגני ילדים, דרך מעשי חרם ועד משבר החינוך כעת בשיאו של משבר הקורונה.

האקטואליה המון פעמים יכולה לכוון אתכם לכיוונים אפשריים בהגדרת שאלת המחקר, ולעתים – גם להציע לכם שאלה כתובה ומנוסחת.

התחברו לרגע לילד שבכם

כל עבודת מחקר, לרבות סמינריון בחינוך, מתחילה בהגדרת שאלת מחקר.

גם אתם שואלים את עצמכם מהי השאלה הנכונה לשאול ולחקור?

אתם לא לבד. דווקא כאנשי חינוך לעתיד, נסו להתחבר לרגע לילד שבכם!

רק לפני כמה שנים גם אתם הייתם חלק ממערכת החינוך – כילדים בגן החובה, כתלמידים בכיתה א' וכשמיניסטים בתיכון.

נסו להיזכר בילדותכם.

בדברים שהפריעו לכם, פגעו בכם, חיזקו והעצימו או "הפעילו" אתכם אל מול תלמידים או מחנכים.

תתפלאו, אך לעתים דווקא "מסע במנהרת הזמן" אל חוויות בילדותכם, יכול לתת לכם השראה ורעיונות לשאלת מחקר מעניינת ובעלת משמעות.

הדרך הנכונה לכתיבת סמינריון בחינוך

כל סטודנט יכתוב בשלב כלשהו בלימודיו לפחות סמינריון אחד. חלק מהסטודנטים מתקשים בכתיבה ולכן מחפשים סיוע בתהליך כתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום.

המטרה של העבודה האקדמית היא להראות שהסטודנט סיים את לימודיו כשהוא אכן רכש ידע במהלך שנות הלימודים וכן שהוא מסוגל לצאת ולחקור נושאים שונים ומגוונים.

העבודה יכולה להיות עבודה קלה, בעלת מספר עמודים בודדים, או סמינריון, שדורש קצת יותר מאמץ. העבודה יכולה להיות גם בעלת מאות עמודים, אולם זה רק כאשר מדובר בתזה או דוקטורט.

מטרת העבודה היא לבחון האם הסטודנט יודע לאסוף חומר, האם הוא מסוגל לבנות השערות או טענות מחקר, האם הוא יודע להסיק מסקנות, לפתח דיון ולכתוב רשימה ביבליוגרפית בצורה הנכונה.

מהם ההנחיות לכתיבת עבודת סמינריון בחינוך?

אלא אם נאמר לכם אחרת, העבודה תמיד תיכתב בגופן DAVID, גודל 12, רווח אחד וחצי.

כל עבודה מתחילה בשער שבו נרשם שם העבודה, מי כתב אותה, איזה קורס ואצל איזה מרצה. כן חשוב לרשום את השנה שבה נכתבה העבודה.

  • תוכן עניינים – בו כל הכותרות או ראשי הפרקים של העבודה ולצידם מספר העמוד בו הם מופיעים. חלק זה חשוב לצורך התמצאות בעבודה.
  • מבוא – בפרק המבוא נרשום כמה מילים על מהות העבודה עצמה, מה יצאנו לחקור, מה ניסינו לגלות, מהי שאלת המחקר שלנו.
  • סקירה ספרותית – החלק העיקרי של העבודה, זה שבו משקיעים את מירב הזמן והמאמצים. בפרק זה נרשום בעצם כל מה שגילו חוקרים לפני לאורך השנים.
  • שיטת המחקר – איזה שיטה אנו משתמשים כדי לחקור את מה שיצאנו לחקור. האם בשאלונים, בראיונות, בניסויים, ניתוחים סטטיסטיים וכדומה.
  • ממצאים – פרק שבו אנו רושמים מה גילינו במהלך העבודה שלנו, מה התוצאות של המחקר שעשינו.
  • דיון ומסקנות – בפרק זה ננסה לפרש את תוצאות המחקר שעשינו, תוך שאנו מזכירים את הסקירה הספרותית שנעשתה בתחילת הדרך וכן עונים על שאלת המחקר שלנו.
  • ביבליוגרפיה – באילו מקורות ספרותיים השתמשתי בעבודה, כתובים לפי כללי ה-APA.
  • נספחים – השאלונים בהם נעשה שימוש לצורך המחקר.

חשוב מאוד לכתוב עבודה בצורה הנכונה, לפי הכללים של האקדמיה, כי אחרת עבודה יכולה להיפסל וזה כרוך בהרבה עוגמת נפש, בעיקר אם השקעת מאמץ בכתיבתה.

בהצלחה!

זקוקים למידע נוסף? עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

5/5 - (1 הצבעות)

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

תוכנת Spss: מדריך מקצועי לסטודנטים

כשתתחילו את לימודי התואר שלכם תתקלו לא פעם במילים מפחידות כגון תוכנת SPSS. הסיבה לכך הינה שכל הסטודנטים בכל מסלולי הלימודים צריכים להגיש עבודות אקדמיות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

זקוקים לסיוע בכתיבת העבודה?

בשיחה קצרה אדע בדיוק כיצד לסייע לך

שגית מנהלת בכירה
שגית

למעלה מ-20 שנות ניסיון בליווי סטודנטים בתהליך כתיבת עבודות אקדמיות