פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

תוכן עניינים

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד.

במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי?

בישראל, כמו בכל המדינות המפותחות ברחבי העולם, אחת הבעיות העיקריות הינה העובדה ששיעור הקשישים בה גדל כל הזמן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתוחלת החיים נמצאת בעליה מתמדת בעוד ששיעור הילודה נמצא בירידה.

אם בעבר אישה היתה מביאה לעולם צאצאים רבים, היום בעולם המערבי אין כך הדבר ורוב הנשים יולדות בממוצע 2.4 ילדים.

העלייה בתוחלת החיים מביאה גם לכך שלאחר גיל הפרישה מהעבודה אנשים רבים מתחילים "לחיות" ולבלות. מצב זה יצר בעיות מימון רבות ומגוונות, בין היתר, בעובדה שמערך הביטחון הסוציאלי אשר ניתן לקשישים באמצעות קצבאות שונות של המוסד לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה, ביטוח סיעוד וכדומה, כמו גם קצבאות זקנה ושארים – כל אלה לא יוכלו להכיל בעתיד את כל הקשישים שסומכים עליהם.

זאת גם הסיבה שבשנת 2004 חוקק בישראל חוק אשר העלה את גיל הפרישה בישראל באופן הדרגתי, כאשר כיום גברים פורשים בגיל 67 ונשים כבר מגיל 62. מטרת השינוי בחוק היתה להביא לכך שגיל קבלת הפנסיה יקוצר, מה שיוביל לאיזון אקטוארי בקרנות הפנסיה, כמו גם בקצבת הזקנה הקיימת במוסד לביטוח לאומי.

אלה הם חלק מהנושאים עליהם אתם תלמדו במסגרת קורס ביטחון סוציאלי.

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

מה זה בעצם פרה סמינריון?

במילים פשוטות, פרה סמינריון הוא הקדמה לפני הסמינריון.

מדובר בעבודת מחקר לכל דבר ועניין, אולם בהיקף נמוך יותר מעבודת סמינריון "אמיתית".

במסגרת עבודת פרה סמינריון אתם מבצעים מחקר בנושא הקשור בקורס אותו אתם לומדים, אולם בהיקף מצומצם יותר מהמחקר שתבצעו בעתיד.

עבודת פרה סמינריון ניתנת בשנה השניה של לימודי התואר במדעי החברה והרוח. עבודה זו באה ללמד את הסטודנטים איך להתמודד עם עבודת הסמינריון אותה יצטרכו להגיש בסיום השנה השלישית של לימודיהם.

עבודת פרה סמינריון הינה עבודה בהיקף קצר יותר, של שמונה עד שתיים עשרה עמודים בלבד, זאת לעומת עבודת סמינריון מלאה שהיקפה יכול להגיע לעשרים ואף שלושים עמודים, תלוי בנושא ובמרצים.

מהי עבודת פרה סמינריון ביטחון סוציאלי?

במסגרת עבודת פרה סמינריון ביטחון סוציאלי אתם חוקרים נושאים הקשורים בביטחון סוציאלי.

למעשה, אתם תצטרכו לצאת לשטח ולחקור נושאים כגון קרנות הפנסיה, גיל פרישה, ביטוח סיעודי וכדומה.

במסגרת זו תוכלו לבצע מחקר קצר הקשור בנושאים המדוברים.

שימו לב שפרה סמינריון ביטחון סוציאלי שווה בערכו לעבודת סמינריון מלאה.

כלומר, גם בפרה סמינריון עליכם לכתוב את כל הפרקים הקיימים בעבודת סמינריון מלאה.

אז מה ההבדל בין השניים?

בעוד שפרק הסקירה הספרותית בעבודת סמינריון מלאה מכיל חצי מהעמודים של העבודה, בפרה סמינריון ביטחון סוציאלי פרק הסקירה הספרותית יהיה קצר יותר ויכיל שניים שלושה עמודים בלבד. גם מספר המקורות יהיה מצומצם יחסית.

בנוסף, פרק הדיון יהיה קצר יותר, כמו גם פרק הסיכום והמסקנות.

כאמור, כל עבודת פרה סמינריון ביטחון סוציאלי תהיה קצרה משמעותית, אך תכיל את כל השלבים וכל הפרקים של עבודת הסמינריון.

נדגיש, שאם עבודת הפרה סמינריון ביטחון סוציאלי יוצאת מוצלחת ,כל שעליהם לעשות בשנה השלישית זה להרחיב אותה באישור המרצה, כך שלמעשה זה מקצץ לכם את הזמן והמאמץ שתצטרכו להקדיש לעבודת הסמינריון המלאה שלכם.

סיכום

עבודת פרה סמינריון ביטחון סוציאלי נועדה להקל עליכם. דאגו שהיא תהיה כזאת.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon