טיפים לכתיבת עבודה סמינריונית מוצלחת

תוכן עניינים

על מה הכי חשוב להקפיד כשכותבים עבודה סמינריונית? איך לכתוב סמינריון בצורה הנכונה?

עבודת סמינריון היא אחת מעבודות ההגשה הגדולות ביותר עמם מתמודד כל סטודנט לתואר ראשון או שני במהלך לימודיו באוניברסיטה או במכללה. למעשה, עבודת סמינריון דורשת זמן השקעה רב יותר מכל עבודה אקדמית אחרת. העבודה היא הדרך של המרצה בקורס לבדוק את הידע והכישורים אותם צברו הסטודנטים במהלך לימודיהם בקורס. העבודה היא חלק מהמטלות השוטפות של הלימודים האקדמיים הכוללים גם כתיבת מאמרים והשתתפות בבחינות ועל מנת להשיג ציון גבוה בעבודת הסמינר יש להקפיד על כל כללי הכתיבה האקדמיים.

טיפים מועילים לכתיבת הסמינריון:

  1. מועד ההגשה. כיוון שמדובר בעבודה הדורשת זמן הכנה רב, מומלץ להכין לוח זמנים מסודר על מנת לעקוב אחר קצב ההתקדמות של העבודה והמטלות השונות. חשוב לתכנן את הזמן כדי להשאיר זמן לטיפול במטלות אחרות ושינון לבחינות.
  2. בחירת נושא מעניין. נכון, עבודה אקדמית קשורה ישירות אל הקורס הנלמד אך במידה וקיימת אפשרות לבחור נושא אישי מומלץ לבחור נושא רחב כך שיהיה ניתן למצוא חומר עזר רב וכן מאמרים רבים ככל האפשר.
  3. לא מומלץ להסתמך על חומרים מהאינטרנט. עדיף לפנות אל הספרייה שם לכל הכתובים יש אישורים וניתן לצטט מהם.
  4. פגישה עם המרצה. לפני סגירת נושא העבודה כדאי להיפגש עם המרצה של הקורס כדי לקבל הנחיות ולדעת אם מדובר בכיוון הנכון. זאת על מנת שלא לבזבז זמן על עבודה עם נושא שלא עבר אישור.
  5. יש לדבוק במבנה העבודה. הסמינריון בנוי בהתאם לכללי כתיבה אקדמיים נוקשים החל בנושא העבודה, פרטי המרצה והמוסד בו נלמד הקורס וכלה בדיון וסיכום העבודה הכוללים מסקנות והמלצות.

 

היררכיית העבודה הסמינריונית.

לכל עבודה סמינריונית יש סדר ומבנה קבוע הכולל:

  • עמוד שער ובו נושא העבודה ופרטים כגון שם הסטודנט, שם המרצה ומוסד הלימודים.
  • הקדמה, שאלת מחקר
  • עמוד שער, הקדמה
  • שיטות מחקר ונושא המחקר
  • גוף העבודה הכולל סקירה ספרותית ודיון עומק עם השערות והנחות המחקר.
  • דיון וסיכום הכוללים מסקנות והמלצות
  • רשימת מקורות
  • נספחים, שאלונים, תמונות, צילומים וטפסים שונים שסייעו למהלך כתיבת העבודה.

 

כתיבת עבודה סמינריונית במהלך לימודי תואר בחינוך

תואר בחינוך נלמד באוניברסיטאות ובמכללות ייעודיות לחינוך ברחבי הארץ. עבודות סמינריוניות בחינוך יתמקדו לרוב באספקטים חינוכיים שונים בתחום וכותבי העבודה צריכים להיות בקיאים בו.  במהלך לימודי התואר בחינוך נדרשים הסטודנטים לכתוב לפחות שתי עבודות סמינריון גדולות בהיקף שיכלול בין 20-30 עמודים המתמקדים בשאלות מחקר מעולם החינוך והיבטים שונים הקשורים בתחום.

 

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon