סמינריון בחינוך – דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

תוכן עניינים

הלימודים האקדמיים מביאים אותם שורה של אתגרים ואין ספק שהם רק נעשים מורכבים יותר ככל שהזמן חולף ורגעי השיא מתקרבים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא ללא ספק אתגר העבודה הסמינריונית, וסטודנטים לתואר ראשון בחינוך מכירים את המורכבות הזו היטב. עם זאת, במקום להיחלץ, המאמר שלפניכם יעניק לכם כמה טיפים חשובים להכנת עבודות סמינריוניות בחינוךולכתיבת עבודות אקדמיות בכלל.

לא מעט סטודנטים לחינוך יעידו בשנה האחרונה ללימודיהם כי הם חשים תשושים: מבחנים, עבודות, מטלות, קריאת חומרים, נוכחות חובה בהרצאות ומערכת שעות כמעט בלתי אפשרית.

בתפר הזה בדיוק, רגע לפני שאתם מסיימים בהצלחה את לימודי החינוך שלכם, יהיה עליכם להגיש עבודת מחקר בחינוך – הסמינריון,

במאמר הבא נציין את כל המידע שחובה לדעת על מנת להגיש את העבודה המושלמת. 

מהי עבודה סמינריונית בחינוך

תחום החינוך הינו תחום רחב מאוד, הכולל בתוכו נושאים רבים ומגוונים.

ישנם סוגים שונים של חינוך כגון חינוך פורמלי של גנים ובתי ספר, חינוך דתי, חינוך לגיל הרך וכדומה.

כחלק מהמטלות הרבות המוטלות על כתפי כל הסטודנטים אשר לומדים חינוך ישנה גם העבודה הסמינריונית.

תהליך כתיבת סמינריון בחינוך עשויה להיות משימה מאתגרת עבור סטודנטים רבים. כאנשי חינוך לעתיד, תיאלצו המון פעמים להתמודד אל מול אתגרים וקונפליקטים.

עבודת הסמינריון שלכם, בה תחקרו לעומק נושא הנוגע לליבכם, מאפשרת לכם להתמודד (ואולי גם בפעם הראשונה), עם סוגייה מורכבת בחינוך. 

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, דעו גם אתם מהי חשיבותה של עבודת הסמינריון.

מדוע כדאי גם לכם להתחבר לילד שבכם ואיך העיתון היומי יכול לסייע לכם בהגדרת שאלת המחקר. 

שלא כמו עבודות סמינריון אחרות בקורסים אחרים שבהם המרצה נותן לסטודנטים רשימה סגורה ממנה הם בוחרים את הנושא שמעניין אותם לחקור,  בסמינריון בחינוך הסטודנטים צריכים להמציא את נושא המחקר שלהם בעצמם. כמובן שהנושא חייב להיות קשור בתחום החינוך.

כך יוצא שהסטודנטים מביאים נושאים למחקר שמעניינים אותם, שקשורים אליהם ושיש להם עניין וחיבור אישי איתם. כלומר, אם הסטודנטים בחרו ללמוד חינוך מיוחד, נושא המחקר שלהם צריך להיות קשור בחינוך מיוחד.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהידע שירכש מביצוע המחקר וכתיבתו ישמש את הסטודנטים בהמשך עתידם המקצועי.

 

סטודנטים כותבים עבודת סמינריון בחינוך

מהם הצעדים החשובים שצריך לבצע טרם ניגשים לעבודת המחקר

צעד ראשון: בחירת נושא המחקר

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה באמת מעניין אתכם לחקור ועל מה תרצו לכתוב. עבודות סמינריוניות בחינוך יכולות להיכתב בשלל נושאים, אבל אם לא תתחברו לנושא יהיה לכם יותר קשה למצוא בו עניין או לגשת אליו. לכן מומלץ להתבודד עם המחשב או בספריית המכללה, לבחון מחקרים שבוצעו בתחום בעבר ולנסות לחבר אותו לנושאים שקרובים יותר ללבכם. נושאים אידאליים לכתיבת עבודות סמינריוניות בחינוך יכולים להיות קשורים למעורבות הורית, להפרעות קשב וריכוז, לביטחון עצמי, להשפעות הספורט על החינוך וזוהי רשימה חלקית בלבד.

צעד שני: איסוף המידע והמחקר עצמו

לאחר שיהיה לך נושא לכתיבת עבודה סמינריונית בחינוך, ובהנחה שהנושא יאושר על ידי המרצה כמובן, תוכלו להמשיך לשלב הבא. עם זאת, כדאי שתכירו אותו מראש כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם יודעים לאן המחקר שלכם הולך לפני שתאשרו אותו מול המרצה או המנחה. במילים אחרות, כבר עכשיו כדאי שתתכננו את הליך המחקר שלכם ואת האופן שבו תנהלו אותו. אם תצטרכו לחלק שאלונים לילדים בבית הספר היסודי אבל לפי לוח הזמנים המחקר יתבצע בזמן חופשת הקיץ או החגים, רצוי שתדעו זאת מראש. אם אתם שואפים לחקור מעורבות הורית ודאו שיש לכם דרך טובה להגיע למדגם מספק. בכל הקשור לניתוח הממצאים תוכלו להיעזר גם בכותבים מקצועיים המנוסים בכתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום בחינוך, בניתוח הממצאים הסטטיסטיים ובהצגתם

צעד שלישי: הכתיבה עצמה

עם הצעת מחקר מאושרת, הליך מחקר מלוטש וממצאים שנותחו באופן מדויק להפליא, אתם מוכנים לשלב האחרון, הלא הוא שלב הכתיבה. סטודנטים רבים חוששים מהרגע הזה גם אם עד לנקודה הזו הכל עבר חלק. אלא שגם כאן יש פתרון פשוט מאוד. במקום להילחץ, לדחות את הקץ ולהגיע לרגע האחרון בתחושת החמצה, יש תמיד מי שיוכל לעזור לכם. עבודות סמינריוניות בתשלום הן פתרון נוח מאוד, לא רק משום שהן מבטיחות לכם עבודה מקורית וטובה, אלא גם משום שהן חוסכות מכם זמן יקר ולא מעט אנרגיות.

איך בוחרים נושאים לעבודה סמינריון בחינוך?

כאמור, נושא של סמינריון בחינוך אינו מגיע מתוך רשימה סגורה כמו בסמינריונים אחרים, אלא מגיע מראשם ומדמיונם של הסטודנטים הלומדים חינוך.

ישנם נושאים רבים שמהם אפשר לבחור. השפע הוא עצום!

לכל אדם יש נושאים ומצבים שמעניינים אותו יותר מאחרים. זאת ההתחלה.

עליכם לבחור את הנושאים שמדברים אליכם, שמעניינים אתכם. אבל חשוב לא פחות לבחור נושאים שאתם יכולים באמת לחקור.

אם בחרתם ללמוד חינוך בגיל הרך, חפשו משהו שמעניין אתכם במיוחד בנושא הגיל הרך. הרי היתה סיבה שבחרתם דווקא במסלול זה.

הידע נמצא אצלכם. אתם רק צריכים לדעת להוציא אותו החוצה.

איך כותבים עבודת סמינריון בחינוך?

עבודת סמינריון בחינוך מורכבת מאותם פרקים כמו כל עבודה סמינריונית בכל נושא אחר.

לפני הכל, כאמור, עליכם להביא את נושא העבודה ולנסח את שאלת המחקר המתאימה.

ישנם לא מעט נושאים סביבנו שאפשר לכתוב עליהם. מאלימות בגני ילדים, דרך משבר הקורונה בחינוך ועד מצב החינוך בישראל. האפשרויות אינסופיות.

הגדירו במילים פשוטות מה אתם רוצים לחקור? מה אתם רוצים לבדוק? מה מפריע לכם במערכת החינוך בישראל או בעולם? מה מעניין אתכם לדעת?

הפרקים של עבודת סמינריון בחינוך הם אותם הפרקים כמו בכל עבודת סמינריון.

תחילה עליכם לכתוב את המבוא, שהוא שער הכניסה לתוך העבודה שלכם, מסביר על מה כתבתם ומה רציתם להבין במחקר.

לאחר מכן מגיעה הסקירה הספרותית. ככל שהיא תהיה מקיפה יותר, כך יעריכו את העבודה שעשיתם והמחקר שביצעתם.

לאחר מכן מגיע פרק שיטות המחקר שבו אתם צריכים להסביר איך אתם הולכים לבצע את המחקר? האם תבצעו ראיונות, תחלקו סקרים, תעשו תצפיות וכדומה.

בהמשך תצטרכו לדון בתוצאות המחקר שלכם בצורה יבשה ופשוטה בלי שום ניתוחים.

את הניתוחים תעשו בפרק של מסקנות, שבו אתם בעצם רושמים מה גיליתם במחקר, מה הבנתם ממנו, ואיך הוא מתקשר לפרק הסקירה הספרותית.

לבסוף מגיע פרק הסיכום שבו אתם מסכמים שוב את כל המחקר שלכם מההתחלה עד הסוף.

חשוב מאוד גם לזכור לרשום את פרק הביבליוגרפיה בצורה נכונה ותקנית לפי הכללים ולכתוב בגופן דויד גודל 12.

סמינריון בחינוך – כרטיס הביקור שלכם בשוק העבודה

עד כמה חשוב להשקיע בעבודת הסמינר?

חשוב עד מאד. בסיום לימודיכם, סביר כי תרצו להיות אנשי חינוך שיובילו, ישפיעו ועיצבו את דור העתיד.

הסמינריון שלכם הוא תעודת הזהות שלכם – הוא אתם!

כמקובל, כשתזומנו לריאיון עבודה בבית ספר, גן ילדים או במוסד חינוך אחר, תתבקשו להציג גם את עבודת המחקר שלכם וגם את גיליון הציונים שלכם.

צקו את זהותכם ודמותכם כאנשי חינוך אל תוך הסמינר, וחקרו נושא שנוגע לליבכם.

פתחו את העיתון היומי ושאבו השראה לשאלת המחקר

ישנה ביקורת חריפה כלפי מערכת החינוך בישראל, כאשר לא אחת משווים אותה למערכות חינוך מתקדמות ורלוונטיות יותר, כמו בפינלנד לדוגמא.

מעבר לכך, כותרות העיתונים דנות לא אחת בסוגיות הקשורות בחינוך: מאלימות בגני ילדים, דרך מעשי חרם ועד משבר החינוך כעת בשיאו של משבר הקורונה.

האקטואליה המון פעמים יכולה לכוון אתכם לכיוונים אפשריים בהגדרת שאלת המחקר, ולעתים – גם להציע לכם שאלה כתובה ומנוסחת.

התחברו לרגע לילד שבכם

כל עבודת מחקר, לרבות סמינריון בחינוך, מתחילה בהגדרת שאלת מחקר.

גם אתם שואלים את עצמכם מהי השאלה הנכונה לשאול ולחקור?

אתם לא לבד. דווקא כאנשי חינוך לעתיד, נסו להתחבר לרגע לילד שבכם!

רק לפני כמה שנים גם אתם הייתם חלק ממערכת החינוך – כילדים בגן החובה, כתלמידים בכיתה א' וכשמיניסטים בתיכון.

נסו להיזכר בילדותכם.

בדברים שהפריעו לכם, פגעו בכם, חיזקו והעצימו או "הפעילו" אתכם אל מול תלמידים או מחנכים.

תתפלאו, אך לעתים דווקא "מסע במנהרת הזמן" אל חוויות בילדותכם, יכול לתת לכם השראה ורעיונות לשאלת מחקר מעניינת ובעלת משמעות.

מהי הדרך הנכונה לכתיבת סמינריון בחינוך

כל סטודנט יכתוב בשלב כלשהו בלימודיו לפחות סמינריון אחד. חלק מהסטודנטים מתקשים בכתיבה ולכן מחפשים סיוע בתהליך כתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום.

המטרה של העבודה האקדמית היא להראות שהסטודנט סיים את לימודיו כשהוא אכן רכש ידע במהלך שנות הלימודים וכן שהוא מסוגל לצאת ולחקור נושאים שונים ומגוונים.

העבודה יכולה להיות עבודה קלה, בעלת מספר עמודים בודדים, או סמינריון, שדורש קצת יותר מאמץ. העבודה יכולה להיות גם בעלת מאות עמודים, אולם זה רק כאשר מדובר בתזה או דוקטורט.

מטרת העבודה היא לבחון האם הסטודנט יודע לאסוף חומר, האם הוא מסוגל לבנות השערות או טענות מחקר, האם הוא יודע להסיק מסקנות, לפתח דיון ולכתוב רשימה ביבליוגרפית בצורה הנכונה.

מהם ההנחיות לכתיבת עבודת סמינריון בחינוך?

אלא אם נאמר לכם אחרת, העבודה תמיד תיכתב בגופן DAVID, גודל 12, רווח אחד וחצי.

כל עבודה מתחילה בשער שבו נרשם שם העבודה, מי כתב אותה, איזה קורס ואצל איזה מרצה. כן חשוב לרשום את השנה שבה נכתבה העבודה.

  • תוכן עניינים – בו כל הכותרות או ראשי הפרקים של העבודה ולצידם מספר העמוד בו הם מופיעים. חלק זה חשוב לצורך התמצאות בעבודה.
  • מבוא – בפרק המבוא נרשום כמה מילים על מהות העבודה עצמה, מה יצאנו לחקור, מה ניסינו לגלות, מהי שאלת המחקר שלנו.
  • סקירה ספרותית – החלק העיקרי של העבודה, זה שבו משקיעים את מירב הזמן והמאמצים. בפרק זה נרשום בעצם כל מה שגילו חוקרים לפני לאורך השנים.
  • שיטת המחקר – איזה שיטה אנו משתמשים כדי לחקור את מה שיצאנו לחקור. האם בשאלונים, בראיונות, בניסויים, ניתוחים סטטיסטיים וכדומה.
  • ממצאים – פרק שבו אנו רושמים מה גילינו במהלך העבודה שלנו, מה התוצאות של המחקר שעשינו.
  • דיון ומסקנות – בפרק זה ננסה לפרש את תוצאות המחקר שעשינו, תוך שאנו מזכירים את הסקירה הספרותית שנעשתה בתחילת הדרך וכן עונים על שאלת המחקר שלנו.
  • ביבליוגרפיה – באילו מקורות ספרותיים השתמשתי בעבודה, כתובים לפי כללי ה-APA.
  • נספחים – השאלונים בהם נעשה שימוש לצורך המחקר.

חשוב מאוד לכתוב עבודה בצורה הנכונה, לפי הכללים של האקדמיה, כי אחרת עבודה יכולה להיפסל וזה כרוך בהרבה עוגמת נפש, בעיקר אם השקעת מאמץ בכתיבתה.

סיכום

זכרו שמטרת עבודת סמינריון באופן כללי וסמינריון בחינוך באופן ספציפי, הינה לאשר שמקומכם באקדמיה ובעולם החינוך. לכן חשוב שתגישו עבודה טובה, כזו שהשקעתם בה ונתתם את כולכם לתוכה.

בהצלחה!

זקוקים למידע נוסף? עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

5/5 - (1 הצבעות)

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon