עבודת מחקר כמותי

תוכן עניינים

מחקר כמותי פירושו שיטות מחקר כמותיות, שכל מהותן הוא להתייחס לחלק המספרי והאנליטי שבעבודה שלכם. עבודת מחקר מסוג זה בוחנת באופן מספרי ואנליטי אובייקט מסוים, וזה יכול להיות מדגם או סקר, או ממוצע כלשהו שיכול להעיד על שכיחות של נושא או של תופעה מסוימת.

עבודת מחקר כמותי

מדוע מחקר כמותי חשוב?

מכיוון שתמיד יש מספרים מאחורי כל דבר. תמיד יש צורך לכמת אוכלוסיות או תופעות מספריות. תופעות מספריות יכולות לתאר שכיחות של דבר מה מסוים, שמשפיע עלינו מבחינה חברתית, תרבותית ועוד.

דוגמא: כימות מספרי של מספר שערים שהבקיע שחקן כדורגל מסוים, ואז כימות מספרי של מספר שערים שהבקיע שחקן כדורגל אחר, בהשוואה אליו. בכך, יוצרים טבלה ויוצרים אלמנטים מספריים, שכל מטרתן היא ליצור השוואה מספרית בין שני אובייקטים (במקרה הזה- שחקני כדורגל). 

כימות מספרי יכול להתמקד גם בשנים ובחודשי השנה, כאשר, למשל, בודקים את רמת התחלואה בקורונה בחודש הנוכחי לעומת החודש אשתקד. ניתן גם לבדוק את מה שקורה עכשיו לעומת חודשים קודמים. 

זה בא לידי ביטוי גם בחיינו האישיים, כאשר אנחנו צופים בתלוש השכר שלנו ורוצים לוודא שהחישוב הכמותי של מרכיבי השכר היה נאות ומקצועי. ולכן, מספרים הם חלק בלתי נפרד מחיינו.

ומן הסתם, שזה יהפוך לחשוב גם בכל עולם האקדמיה. קודם כל, לפני שניגש לנושא, יש לזכור מספר פרטים טכניים חשובים: כתיבה בגופן david בגודל 12, רווח וחצי (1.5) שורות, כתיבה בפסקאות וסופר חשוב- כתיבה עניינית, מדעית ורהוטה.

עבודת מחקר כמותי

אם אתם סטודנטים וקוראים שורות אלו, המאמר הוא בדיוק בשבילכם, בייחוד כאשר אתם נדרשים לבצע עבודות מחקר כמותי. 

שיטות מחקר כמותיות מהוות חלק מעבודות סמינריוניות. אלו עבודות בגמר הלימודים או בגמר הסמסטר, שיש להן חשיבות עצומה לא רק לציון שלכם, אלא גם להתפתחות שלכם כסטודנטים.

כתיבת עבודות אקדמיות עשויה להיות משימה קשה עבור סטודנטים רבים. חשוב לתכנן את העבודה על הצד הטוב ביותר.

קודם כל, מהן עבודות סמינריוניות?

אלו עבודות גמר, שבוחנות את היכולות האינטלקטואליות שלכם, אשר אותם צברתם במהלך השנה או במהלך הסמסטר, ובאים לידי ביטוי בעבודה הזו. הכיצד? זה בא לידי ביטוי במבנה העבודה. 

לרוב, כך ייראה המבנה של עבודות סמינריון:

  • עבודת מחקר כמותישער, תוכן עניינים 
  • תקציר, מבוא
  • סקירת ספרות כללית
  • סקירת ספרות מורחבת (לעת הצורך)
  • שיטת מחקר
  • שאלת מחקר
  • השערת מחקר
  • כלי מחקר
  • תוצאות המחקר
  • דיון, סיכום, מסקנות
  •  רשימה ביבליוגרפית
  • נספחים (בעת הצורך)

חשוב לדעת שעבודה סמינריונית משפיעה מאוד על המשקל של הציון הסופי. ולכן, יש להשקיע בהן. 

ועוד יותר חשוב: שתבחרו את הנושא שאתם מתחברים אליו. אם תבחרו בנושא שיסבך אתכם- מלאכת מציאת מאמרים וביצוע העבודה יקשו עליכם יתר על המידה.

סקירת הספרות היא החלק שבו מושקע החלק האינטלקטואלי התיאורטי, המשך העבודה (עד לתום פרק המסקנות) הוא החלק האינטלקטואלי המעשי, שכבר בוחן את התובנות האישיות שלכם בנוגע לנושא שבחרתם.  

נוסף על כך, השיטות הללו באות לידי ביטוי באיסוף נתונים, שאותו ניתן ליישם דרך ניתוח סטטיסטי (SPSS), וכאשר הניתוח הסטטיסטי התבצע, ניתן בהחלט להגיע למסקנות. 

מטרת שיטות אלו: למצוא קשר בין משתנים סטטיסטיים, ודרך הנתונים שהתקבלו- לאשש או להפריך את טענת המחקר, שמוצגת בתחילתו. לדוגמא: נתונים סטטיסטיים על שכיחות עישון נרגילה בקרב מבוגרים, לעומת שכיחות שימוש בטלפונים חכמים בקרב צעירים.

בעבודה עצמה עליכם לקשר בין כימות מספרי לבין הנושא, ובכך צלחתם בגדול עבודת מחקר כמותית.

מעוניינים במידע נוסף אודות עבודת מחקר כמותי? צרו קשר עם הצוות שלנו עוד היום, ונשמח לסייע.

5/5 - (1 הצבעות)

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon