עבודות אקדמיות על החברה החרדית

תוכן עניינים

העוני בחברה החרדית

ניתן ללמוד מהממצאים של "דוח העוני והפערים החברתיים של הביטוח הלאומי לשנת 2016," שבין השנים 2015 ל־2016 הייתה מגמה אף כי לא גדולה של החרפה בעוני של משפחות חרדיות. העלייה היא  מ־44.6 אחוזים ל־45.1 אחוזים. רמת  העוני בקרב ילדים באוכלוסייה החרדית גבוהה יותר ומגיעה  -58.7 אחוזים.

השפעת עבודות אקדמיות על החברה החרדית

דרך המלך להיחלץ מהעוני היא ההשתלבות בשוק העבודה וניתן להשיג זאת דרך רכישת השכלה גבוהה בענפים שבהן השכר הוא גבוה. מכאן החשיבות הפוטנציאלית של עבודות אקדמיות על החברה החרדית.

זאת כבר הבין הרב קוק זצ"ל. בטקס חנוכת הבית של האוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים. בנאומו הוא אמר שלצד החינוך הפנימי שכולו קודש ולימוד תורה במסגרת הישיבה הנשענת על לימודי קודש ועליהם בלבד, יש ללמוד מה שהוא כינה "מהלך הרוח באומה" והיא ההשכלה הגבוהה וללימודי המדעים בעיקר והאוניברסיטה היא הכלי לכך.

סטודנטים מכינים עבודות אקדמיות על החברה החרדית

כיצד מכינים עבודה אקדמית בעלת איכות גבוהה?

במאמר "על הכנת עבודות אקדמיות איכותיות" ובמאמר "מה חשוב לדעת בשביל להכין עבודה אקדמית?" שנמצאים באתר סילבוס, ניתן ללמוד כיצד לכתוב נכון עבודה איכותית וכל מה יש לשים דגש. כאשר מדובר באוכלוסייה חרדית יש גם להבין מהם החסמים הגורמים לנשירה של חרדים מהמוסדות להשכלה גבוהה. אומנם בשנים האחרונות מספר החרדים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה גדל כמעט פי שלושה. בין 2008 ל-2014 מ-1,122 ל-3,227, אך שעור הנשירה הוא גבוה בקרב גברים חרדים שפנו ללימודים. כ-67 אחוזים מהגברים החרדים שלמדו במוסדות חרדים לפני שפנו למוסדות להשכלה גבוהה נשרו. רק שלושה מבין כל עשרה חרדים שהחלו ללמוד לתואר אקדמי השלימו את התואר.

הסיבה הראשונה לנשירה הנה שהרוב המכריע של גברים לא לומד בבית הספר התיכון לימודי ליבה כאנגלית ומתמטיקה. סיבה אחרת ולא פחות חשובה היא חוסר הידיעה המספקת לנושא מה נדרש  להכנת עבודות איכותיות. מומלץ להסתייע במאמר "כל הטיפים לעבודה אקדמית" (המופיע באתר סילבוס)

הצלחת סטודנטים חרדים בלימודים מותנת בלקיחת קורסים משלימים במקום לימודי הליבה שלא למדו לפני כניסת למוסדות ההשכלה הגבוהים. הכנה סטודנטים במכינה תוך סיוע דרך שיעורי עזר  בתקופת הלימודים עשויה להעלות את הסיכויים להצלחה. שיעורי הנשירה של סטודנטים חרדים הלומדים במכללות הציבוריות שאליהן יותר קשה להתקבל ,ואשר מקבלות תקצוב ממלכתי יותר גבוה ובהן  נלמדים יותר נושאים נמוכים באופן משמעותי לעומת המכללות הפרטיות, בהן החרדים יכולים ללמוד בעיקר משפטים או מנהל עסקים.

בנוסף, חשיבות להבנה כיצד יש להכין עבודה בעלת איכות גבוהה. ראשית יש לבחור את נושא העבודה ולנסח אותו כך שיבהיר וישקף את שדה המחקר, את השאלה הנחקרת ואת שיטת המחקר. לפני שמחליטים מה הוא נושא העבודה יש לבדוק האם בכלל הנושא ראוי למחקר? האם יש מספיק ספרות מחקר ומקורות אחרים שיאפשרו לכתוב עבודה ראויה? האם לכותב עניין בנושא והאם הוא יכול לכתוב עבודה טובה בנושא שנבחר. לא כל עבודה ראויה למחקר ויש לבחון האם מחקר בנושא יעמיק את הידע הקיים, יוסיף אינפורמציה חדשה על הידע הקיים ולא יחזור  על מה שכבר נחקר. לכל נושא שנבחר יש להתאים את כלי המחקר ולהשתמש במושגים מקובלים בנושא. אם משתמשים במושג חדש יש להסבירו. מחקר טוב אינו מתפשט על תקופה ארוכה מדי ואינו מוסיף תת נושאים שעד כמה שיהיו מעניינים אינם רלבנטיים לנושא החייב להיות ממוקד. הפסקאות חייבות להיות קשורות זו בזו כדי לא ליצור את הרושם של גבב מילים חסר קשר.

יש חשיבות לציין בכל פעם שמצטטים אחרים או שחוזרים על רעיונות של אחרים את המקור. אחרת זו צורה של העתקה פסולה. ניתן לרשום הערות אלו או בגוף העבודה או כהערות שוליים בהתאם לנושא של העבודה. יש גם להקפיד על  הרישום הנכון של המקורות בחלק האחרון של העבודה ,לפי השיטה המקובלת במדע המסוים בו חוקרים את הנושא. חשיבות רבה למבנה מסודר ובראשי פרקים המשקפים את התפתחות הטיעון. לסיום והוצאת המסקנות המתייחסות לשאלת או שאלות המחקר חשיבות רבה.  לאור מורכבות העבודות הנדרשות במוסדות להשכלה גבוהה יש צורך לפעמים לפנות לעורכים בעלי ידע שישפרו את העבודה מבלי להחליף את הכותב. להקפדה על כללים אלו יכולה להיות השפעת עבודות אקדמיות על החברה החרדית והטבת מצבה הכלכלי.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon