כתיבת עבודת גמר לסיום הקורס

תוכן עניינים

כתיבת עבודת גמר לסיום הקורס

כאשר מגיעים לרגע כתיבת עבודת גמר לסיום קורס אין רגע מלחיץ מיזה, לרגע אתם יודעים כיצד מרגיש אצן רגע לפני ריצה ממש ארוכה או שחקן כדורגל לפני רגע בעיטות ההכרעה במשחק חשוב. ואז הגיע הרגע הזה כאשר סוף כל סוף התיישבתם לכתוב את העבודה ואתם יושבים דקות ארוכות מול המחשב ולא יודעים מה לכתוב, הפחד מהדף הריק, זה נקרא. מטרת העבודה היא לאפשר לסטודנטים התנסות ראשונית בחשיבה מחקרית בביצוע פרויקט מחקרי.

איפה מתחילים

השלב הראשון הוא כמובן בחירת שאלת המחקר שהיא נושא העבודה.
ואז מתחילים, לאחר השלמת איסוף כלל חומרי הקריאה שעליהם אתם הולכים להסתמך, כמובן בנושא הנלמד, ביבליוגרפיה הם נקראים, אבל את זה אתם כבר יודעים בטוח. ואז מתחילים לכתוב את סקירת הספרות, לוקחים מהמאמר הזה קטע, מסתמכים על המאמר ההוא, עוד כמה שורות מהמאמר השלישי וכן הלאה, לאט לאט ובלי ששמתם לב נוצר לכם פרק סקירת הספרות. לאחר שסיימתם את סקירת הספרות כמובן לרשום בצד את כל המקורות לפרק הביבליוגרפיה, לאחר הסקירה מגיע שלב שיטת המחקר, אם מדובר במחקר איכותני מגיע שלב הראיונות או התצפיות ואם מדובר בשאלת מחקר כמותי אז יש לכם קבוצת מדגם עליה אתם עורכים או ניסוי או שאלונים. לאחר מכן מגיע שלב עיבוד הנתונים או הממצאים, בו אתם מסבירים את כל מה שמצאתם בפרק שיטות המחקר, לאחר מכן יגיע פרק הדיון על הממצאים. לאחר פרק הדיון יגיע פרק המסקנות בו אתם כותבים אם אוששתם או הפרחתם את שאלת המחקר הראשונית, לאחר פרק המסקנות כותבים את המבוא שבאופן פרדוקסלי נכתב אחרון בעבודה, בפרק המבוא מסבירים בקצרה על העבודה, שיטות המחקר, ממצאי המחקר ולאילו תוצאות הגענו.  ולבסוף פרק הביבליוגרפיה בו תיאלצו לרשום את כל המקורות שמהם לקחתם את המידע לעבודה וזאת על פי כללי הAPA שאלו חוקי כתיבת הביבליוגרפיה העבודות. אחרון חביב הוא פרק הנספחים בו יהיו תמונות, הקלטות, טבלאות וכל מה שנספח לעבודה ולא נכנס באופן ישיר.

מבוי סתום

אל דאגה אם הגעתם למבוי סתום, קחו הפסקה כמה שעות וחיזרו לחומר לאחר ההפסקה זה יועיל לכם ויתרום לריכוז, כך הוכח במחקרים שונים בנושא עבודה בתנאי לחץ וחלוקת קשב, אם חוזרים לעבודה לאחר הפסקה זה משפר את רמת הריכוז ובאותה נשימה גם את העבודה עצמה. ישנם גם לא מעט קורסים מקצועיים הנותנים הדרכות לכתיבת עבודות אקדמיות, דבר שעשוי לעזור מאד. אך ישנם רבים המעדיפים לא להתחיל אפילו את שלב איסוף החומר וכל שלבי המחקר הראשוניים הללו הם יעדיפו למצוא איזה מישהו שמוכר עבודות מוכנות וישלמו לו ממיטב כספם, דבר זה מהווה סוג של עבירה על חוקי הרבה מכללות וזה עלול לעלות לאותם סטודנטים בכך שהם יסולקו מהתואר ואם לא די בכך הם יקבלו אות קלון שירחיק אותם לכמה שנים טובות מהמכללות, אז אל תתפתו ללכת בדרך הקלה כי לעיתים הדרך הקלה עלולה להיות המסובכת ביותר.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon