סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה

050-8335603

שגית

כתיבת ביבליוגרפיה: אזכור מקורות אקדמיים וכללי ציטוט

זקוקים למידע עדכני על כללים לכתיבת ביבליוגרפיה? ריכזנו עבורכם דגשים חשובים להצלחה בכתיבת העבודה!

ביבליוגרפיה היא רשימת המקורות הספרותיים שתמכו במחקר שביצעתם, רשומים לפי כללי ה-APA.

מדוע חשובים להקפיד על כללים לכתיבת ביבליוגרפיה?

המטרה של הביבליוגרפיה היא לרשום את המקורות שאותם ציטטנו בספר, במאמר או בעבודה האקדמית שלנו.

מדובר במתן קרדיט לכותבים אחרים שכתבו עבודות או מאמרים לפניכם.

בנוסף, מדובר באישור או אסמכתא לכך שקראתם את החומר שהכנסתם לעבודת הסמינריון שלכם, למה שכתבתם בעבודה.

סיבה נוספת הינה שזה מאפשר לקורא להשתמש במקורות כדי להרחיב את הידיעה שלו או כדי לכתוב בעצמו עבודה על נושא דומה שחקרתם.

רשימה ביבליוגרפית ארוכה משדרת לקורא שהושקע מאמץ בעבודה. מנגד, רשימה קצרה משדרת עבודה שטחית ולא ראויה.

סטודנטים בודקים כללים לכתיבת ביבליוגרפיה

כללי אזכור מקורות בגוף העבודה

  1. בגוף העבודה נשתמש באזכור שמטרתו לזהות את המקור בו השתמשתי ובכך לעזור לקורא למצוא את המקור.
  2. באזכור בגוף העבודה נרשום את שם המשפחה של הכותב ואז בסוגריים עגולים את השנה בה נכתב.
  3. כאשר מדובר במספר כותבים, אזי בפעם הראשונה נכתוב את כל הכותבים ואז את השנה.
  4. בפעמים הבאות מספיק לציין את שם המשפחה של הכותב הראשון, לאחר מכן נכתוב "ואח'" ואז את השנה של הפריט.

כתיבת ביבליוגרפיה – כללי ציטוט בעבודה

  1. החשיבות הרבה ביותר בכתיבת ביבליוגרפיה הינה להקפיד על כך שהפרטים שנרשמים בה יהיו מסודרים לפי סדר האלף בית או ה-ABC.
  2. כתיבה נכונה של ביבליוגרפיה מתחילה בשמות בעברית ורק אחר כך עוברים לשמות באנגלית.
  3. מתחילים קודם כל בשם המשפחה של המחבר, לאחר מכן האות הראשונה של השם הפרטי ומעליה גרש בעברית או נקודה באנגלית ואז בסוגריים רושמים את השנה שבה פורסם.
  4. לאחר שם המחבר יגיע שם המאמר או הספר. אז מציינים את הכרך ובסוף את העמודים.
  5. בשלב הבא כותבים את שם המאמר או הספר. חשוב מאוד לשים לב לאותיות גדולות וקטנות בשם כדי שנעתיק את השם בדיוק כפי שהופיע במקור.
  6. בשלב האחרון נכתוב את שם החוברת שבה פורסם המאמר ואז את העמודים שבהם הוא נמצא, בדיוק כמו שעשינו במאמר בשפה העברית.

דוגמאות לאפשרויות כתיבת ביבליוגרפיה בעבודה

  • היימס-עזרא, ח' (2011). אני (לא) מאמין. ישראל ויהדות – עבר, הווה, עתיד. תל אביב: כתב.
  • הררי, י' נ' (2012). אלוהים לא מת, הוא פוטר. עיתון הארץ (27/7/2012).
  • וירוב, י', קליין, נ' וקוהאן-מס, ג' (2018). האם השילוב באמת משלב? ההבדל בין עמדות תלמידים משלבים ביחס לשילוב, לבין יוזמות חברתיות שלהם כלפי תלמידים משולבים עם אוטיזם. סי"ש: סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב, 29, (עמ' 146-126). חיפה: אוניברסיטת חיפה.
  • לם, צ' (2001). מה הם ערכים ומה הם אינם. ערכים וחינוך: צמתים, ערכים וחינוך בחברה הישראלית, 29, (עמ' 664-651).
  • צבר בן יהושוע, נ' (1990). המחקר האיכותני בהוראה ובלמידה. מושב בן שמן: הוצאת מודן.
  • Alexander, H.A. (2015). Remaining liberal education; Affiliation and inquiry in democratic schooling. Bloomsbury.

סיכום

ביבליוגרפיה היא רשימה של מקורות אקדמיים, מאמרים וספרים.

המטרה של כתיבת ביבליוגרפיה הינה לאשר את המידע שכתבתם בעבודה האקדמית וכן להפנות לחומרי קריאה נוספים בנושא, בין היתר, לשם כתיבת מאמר המשך.

תזכרו שכל סטודנט יצטרך לכתוב בשלב כלשהו לאורך תקופת לימודי התואר שלו עבודות סמינריוניות.

אם אתם מתקשים בכתיבת העבודה או זקוקים לסיוע בפרקים מסוימים, דעו כי ניתן לפנות אל גורמים מקצועיים אשר יסייעו לכם בתהליך כתיבת עבודות סמינריונית בתשלום.

בנוסף תוכלו תמיד למצוא עבודות אקדמיות לדוגמא בנושאים שונים, בין היתר, עבודה סמינריונית לדוגמא, הצעת מחקר לדוגמא.

למידע נוסף וטיפים חשובים בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק.

דרג את המאמר הזה

עשויי לעניין אותך...

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה

050-8335603

שגית

זקוקים לסיוע בכתיבת העבודה?

בשיחה קצרה אדע בדיוק כיצד לסייע לך

שגית מנהלת בכירה

שגית

מנהלת בכירה, התמחות בשירות לקוחות, בוגרת תעשייה וניהול.