תכנון לוח הזמנים בכתיבת עבודה אקדמית

תוכן עניינים

"זמן הוא מורה מעולה. למרבה הצער הוא הורג את התלמידים". כך טען לואי הקטור ברליוז, מלחין צרפתי שחי בשלהי המאה ה-19. כנראה שכבר אז תכנון זמן לקוי הדיר שינה מעיניהם של סטודנטים רבים. ובכן, השנה 2017 והגיע הזמן ללמוד על אילו טעויות לא לחזור במהלך כתיבת עבודה אקדמית.

  • תרגמו את הבלגן בראש לסדר על הנייר. זה יכול להיות מסמך במחשב או דף במחברת, אבל לרשום את סדר הדברים לפני שמתחילים, יכול לסייע לכם לא לשכוח אף פרט קטן שקשור לתהליך של כתיבת עבודה אקדמית. נזכרתם בעוד משהו ששווה לרשום? הוסיפו אותו לרשימה מיד.
  • חלקו את תאריך היעד לכמה דד-ליינס נפרדים. נכון, לעבודה אקדמית יש תאריך סיום בו צריך להגיש אותה במלואה, אבל כדי שלא 'תלכו לאיבוד', יעזור אם תתכננו את ההתקדמות שלכם לפי יעדים מוגדרים מראש. בתכנון יש לכלול ימים שלמים בהם תוכלו להתעסק עם העבודה וימים בהן לא תוכלו להתפנות אליה. כמו כן, מומלץ לקחת מרווח בטחון קטן שיאפשר להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים.
  • הכירו את השעון הביולוגי שלכם. על פניו, נדמה כי יש סדר לדברים: קמים בבוקר, מתעסקים בענייני היום, בערב נחים ובלילה ישנים. בפועל, לכל אחד יש שעון ביולוגי משלו וזמנים בהם הוא פרודוקטיבי יותר מאחרים. אם אתם אנשי לילה, אל תהססו לכתוב את העבודה בשעות הקטנות. לעומת-זאת אם זמן השיא שלכם הוא בבוקר, כדאי להקדיש את הזמן הזה לעבודה אקדמית ורק אז להתפנות למשימות אחרות.
  •  אל תשכחו לאכול ולשתות. על פניו נראה כי מדובר בעניין הכי אלמנטארי שיש, אולם כששוקעים בכתיבה ומחקר יש לעיתים נטייה להזניח את נושא התזונה והשתייה, מתוך מחשבה כי הוא שולי או כי אין זמן בשבילו. לא רק שמומלץ לאכול בצורה מסודרת, זה גם ממש הכרח. תזונה מאוזנת ואספקה סדירה של נוזלים תאפשר לכם להישאר צלולים ורעננים ותגביר את כמות ואיכות העבודה האקדמית בכל זמן נתון.

דבר נוסף חשוב שיש לזכור בעת כתיבת עבודה אקדמית

לשקוע בעבודה ולעמוד בלוחות הזמנים זה נהדר, אבל ללא התעסקות גם במה שלא קשור במישרין לעבודה, אתם עלולים לא רק להשתעמם, אלא גם קצב הכתיבה שלכם עלול לרדת ותאבדו עניין.

לכן, גם בזמן שכותבים עבודה אקדמית יש להקפיד על זמן איכות אישי/זוגי/קבוצתי/משפחתי. ההפסקות הקטנות האלו לטובת העולם שמסביב, מרעננות ומספקות את 'הדלק' הנחוץ כדי להמשיך ולכתוב עבודה אקדמית בכל הכוח.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon