שער לעבודה אקדמאית מול שער לספר לימוד או קריאה

תוכן עניינים

עבודה אקדמית איכותית אינה מסתכמת בתוכן והקפדה על כללי ציטוט אלא אף בלימוד כללי עריכת שער אקדמי

עם תחילת הלימודים, כבר בשבועות הראשונים, מקבלים מטלות הגשה אשר לעיתים מורכב משאלון ו/או אירוע בהתאם לקורס הנלמד, אותו נדרשים להגיש מועד הנקבע בהתאם לכללי כתיבה אקדמית.

עם קבלת המטלה, סטודנטים רבים משקיעים ומתמקדים בלימוד החומר האקדמי הנדרש, לצורך התשובות לאותן המטלות ו/או עבור עבודה סמינריונית שזה דבר ראוי כשלעצמו בפרט בלימודי משפטים שלעיתים מדובר בפסקי דין באורך של מאות עמודים, אך מנגד, אף אם ישנם סטודנטים אשר לומדים וקוראים על החשיבות והחובה של כתיבה אקדמית, הרי שהם מבינים כי נדרשת כתיבה ברמה מסוימת, יהיו כאלה שאף ישימו לב לדרישות כללי הציטוט וכדו', אולם, בודדים ומעטים הם אלו אשר שמים לב לדרישה מרכזית וחשובה אף היא בכללי כתיבה אקדמית, המתייחסת לעריכת שער אקדמי.

הסיבה לכך, אינו נובעת מזלזול אלא ממחשבה ותחושה פנימית שהשער האקדמי ועריכתו אינו חלק מדרישות קוגנטיות המשתייכות לגוף המטלה, וככל הנראה מדובר בחלק הקשור לגרפיקה הניתן לעשותו בהתאם לרוח היצירתיות והידע בתוכנות גרפיות בו ניחן הסטודנט.

חשיבותו של שער לעבודה אקדמאית אף במטלה קצרה

ראוי לציין, כאשר אנו מגישים עבודה אקדמית, גם אם מדובר יהיה בעבודה קצרה ו/או מנגד בסמינריון ארוך בין עשרות עמודים, מה שמאפיין ומחבר ביניהם יהיה תמיד דרישת סף לשער אקדמי.

שכן, בניגוד לספר קריאה, עלון, חוברת ו/או כל אוגדן מאמרים יש באקדמיה כללים להגשת עבודות, כאשר אותן הכללים המיוחדים להגשת עבודות הן חלים בכל מוסדות הלימודים בכל האוניברסיטאות והמכללות וכל מוסדות האקדמיה בישראל, ולא רק בישראל אלא אף באירופה, ארה"ב ועוד, היות ומדובר בכללים לכתיבה אקדמית בינלאומיים.

חשוב לידע, כי ישנן עבודות הגשה אפילו בשבועות הראשונים של הסמסטר הראשון בשנה הראשונה, ולכן ראוי לדעת מיד עם תחילת הלימודים והקורסים השונים, לא רק להקפיד וללמוד את החומר האקדמי, אלא אף את כללי הציטוט כאשר אין די להסתפק בלימוד בניית התוכן וההפניות, אלא איך לבנות בצורה נכונה שער לעבודה אקדמית.

על כן, החשיבות בשער אקדמי והקפדה על עריכתו כראוי לכללי כתיבה אקדמית, הינה בעלת משמעות לכל הגשה והגשה במהלך הלימודים, הן במטלה ו/או עבודה אקדמית, הן לגבי עבודות סמינריון,  לכן, חשוב ללמוד זאת ובמקרה של ספק אף להיעזר וכפי שנכתב במקורות "לא הביישן למד", בפרט שכאמור, אלו כללי אקדמיה בינלאומיים.

בהתאם לזאת, עריכתו כראוי של השער האקדמי, מלבד העובדה כי הוא מלמד על תוכן העבודה ומשמש כפרזנטור אשר אמור לשקף את המכיל בה בפני הקורא, אלא היות ונקבע כי יש לעשותו בהתאם לכללי האקדמיה הוא מהווה דרישת סף חשובה, אשר אי הקפדה אקדמית גוררת הורדת ציון.

לכן, חבל מאוד שבגין אי הקפדה על כללי אקדמיה אשר ניתן אף להיעזר בהם, סטודנט ייאלץ למצוא את עצמו בציון נמוך ולעיתים כאשר העבודה ברמה נמוכה אשר נושקת למינימום הנדרש לעבור, הרי שכל הפחתת ניקוד יכולה לגרור את הסטודנט לציון נכשל, אשר המשמעות החמורה היא שבגין אי הקפדה על עריכת שער אקדמי עלול לגרום לתוצאה קשה של אי הגשה למבחן בסוף הקורס ולעיתים אף לימוד הקורס מחדש, מה שגורר עיכוב בלימוד בנוסף לתחושה האישית הקשה והפגיעה בגיליון הציונים האקדמי.

חשיבותו של שער לעבודה אקדמאית

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon