עצות שימושיות בעת כתיבת עבודה אקדמית

תוכן עניינים

כתיבה של עבודה אקדמית היא אתגר שכל סטודנט פוגש

באופן כללי, ניתן לחלק את אוכלוסיית הסטודנטים לשתי קבוצות עיקריות, בכל מה שנוגע לקבלת ציונים באקדמיה. יש את אלה המעדיפים לכתוב עבודות גמר לאורך זמן ולקבל עליהן ציון בסופו של דבר, ויש את אלה המעדיפים להימנע מכך בכל מחיר ומעדיפים מבחנים באופן מובהק. אם אתם משתייכים לקבוצה השנייה – קודם כל, אתם הרוב, ושנית, אתם צריכים בכל זאת לדעת כיצד להתמודד עם האתגר של כתיבת העבודה האקדמית בצורה טובה. כתיבת עבודה אקדמית היא אתגר לא פשוט עבור מי שכתיבה היא לא תהליך טבעי עבורו. ננסה לתת לכם כמה טיפים לכתיבת עבודה מקורית ואיכותית.

 

כמה עצות שיעזרו לכם לכתוב עבודות אקדמיות טוב יותר

  • הכל מתחיל בניהול זמן – בשביל לכתוב עבודה אקדמית, אתם צריכים לנהל את הזמן שלכם בצורה נכונה. יותר מדי סטודנטים מכירים היטב את הקלישאה לפיה לא עושים עם העבודה דבר עד שמגיעים ליום לפני מועד ההגשה, ואז כותבים את כולה. זוהי טעות חמורה – ברגע שבו אתם יודעים שיש לכם עבודה לכתוב, תכננו לוח זמנים והכריחו את עצמכם להיות נאמנים אליו, לכתיבה של פרקים שונים, קריאת מאמרים ובדיקה של רעיונות שונים מול המנחים שלכם.
  • השתמשו במאמרים עדכניים – ככל שמתאפשר לכם, בכתיבה של עבודות אקדמיות, תמיד נכון יותר להתבסס על מאמרים עדכניים יותר שמציגים נתונים מהשנים האחרונות, ולא על מאמרים וכתבי ספרות שעברו יותר מ-15 שנים מאז פרסומם. הדבר נכון במיוחד במקצועות הריאליים ובספרות המדעית.
  • צרו סביבת עבודה נוחה – ברגע בו אתם בוחרים להתיישב ולכתוב חלקים בעבודה, ודאו כי יש לכם סביבת עבודה סטרילית ונוחה. נתקו את עצמכם מהפרעות – ישנן אפליקציות שמונעות שימוש בפייסבוק או בוואטסאפ לפרקי זמן קבועים מראש – וצרו לעצמכם סיטואציה שבה נוח לכתוב ולחשוב.
  • השקיעו ברהיטים נוחים – סביבת העבודה שבה אתם כותבים את העבודה האקדמית שלכם צריכה להיות נוחה באופן מקסימלי, ולכן כדאי מאוד להשקיע בריהוט נוח בהתאם. כסאות מחשב הם האלמנט החשוב ביותר בהקשר זה, ובאופן כללי לסטודנטים כדאי מאוד להשקיע בכסאות מחשב איכותיים שישמשו אותם היטב לכל אורך התואר. גם שולחנות ארגונומיים ונוחים לכתיבה, משענות רגליים או כל ריהוט אחר שיכול להפוך את סביבת המחשב שלכם לנוחה יותר – הם השקעה שכדאי מאוד לתת עליה את הדעת עוד לפני שאתם מתחילים את התואר, ועל אחת כמה וכמה כשאתם צריכים לכתוב עבודות גדולות וחשובות.

 

העבודה אינה מאיימת כמו שהיא נראית – אם תדעו להתנהל בצורה נכונה

כתיבת עבודה יכולה להיות תהליך מעמיק, מעניין ולא מסובך, אם רק יודעים להתנהל בצורה נכונה סביב העבודה. כל מה שצריך הוא לתכנן את המרחב שלכם ואת הזמן שלכם בצורה נכונה, ועם הבנה נכונה של החומר הנלמד אפשר להגיע לתוצאות איכותיות ביותר.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon