סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

עבודה סמינריונית בלימודי חברה ותרבות

תוכן עניינים

מהי תרבות

כאשר אומרים על אדם שהוא אדם תרבותי מתכוונים לאדם שבהתנהגות שלו עושה פעולה מקובלת חברתית. תרבות היא מעין מונח שהרבה אנשים מבינים אותו אולם קשה  בדיוק להסביר אותו.

בהגדרתה תרבות היא מכלול של ערכים, תפיסות ואמונות הבאות לידי ביטוי בהתנהגותם של בני אדם. כמו כן, תרבות היא אוסף של ידע, אומנות, מוסר, חוק ומנהגים שאדם רוכש כאשר הוא שייך לחברה מסוימת לאורך זמן.

מה מיוחד בתרבות

כחושבים על זאת תרבות היא כל מאפיין שקיים במציאות שלנו. אנחנו חיים, אוכלים ונושמים תרבות. כמו כן תרבות היא לא תוצר מהאוויר הריק אלא היא תוצר בלעדי של האדם. מכך כפי שהאדם משתנה כך גם התרבות. ולבסוף אין תרבות אחת כוללת לכל בני אדם אלא לכל קבוצה חברתית יש את התרבות שלה .

חקר תרבות?

השם האקדמי שניתן לחקר תרבות הוא אנתרופולוגיה. אנתרופולוגיה היא מדע שבוחן כיצד האדם בזמנים שונים לאורך ההתפתחות האנושית עיצב לעצמו מערכת של תפיסות ואמונות, חוקים ונורמות על מנת לעצב לעצמו משמעות.

לפי מדע האנתרופולוגיה המשמעות שנוצרת היא התרבות כשהדגש המחקרי הוא לחקור את המשמעות הזו על ספקטרום רחב של מאפיינים: אוכל, פוליטיקה, דת, מיניות, רפואה, אומנות,כלכלה, אלימות וכדומה.

עבודה סמינריונית בלימודי חברה ותרבות

בגלל שהאנתרופולוגיה היא מדע כול כך ייחודי ומעניין היא מבין תחומי הלימוד שהכי מאתגר  לכתוב בהם עבודה סמינריונית. מאתגר לכתוב סמינריון במדעי החברה והתרבות מאחר שהתרבות כתחום מחקר היא מצע כול כך פורה לעשיית מחקרים. כשחושבים על זאת כמעט כל מאפיין אפילו הקטן ביותר בחיי היומיום הוא חלק מתרבות לכן כל חלק כזה יכול להיות נושא מעניין לחקור עליו ובעקבות זאת לכתוב עליו עבודה סמינריונית.

עבודה לדוגמה בלימודי חברה ותרבות

אחד מתחומי המחקר הפופולאריים ביותר במדעי החברה הוא הרשתות החברתיות. תחום זה הוא פופולארי במיוחד מאחר שהרשתות החברתיות השתלבו לחלוטין בחיי האדם המודרני והפכו למציאות בפני עצמה.

למרות שרשתות חברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיי היומיום נושא הרשתות החברתיות עצמן הוא רחב מדיי לכתוב עליו עבודה לכן יש לבחור תחום יותר ספציפי. תחום טוב למשל יכול להיות קבוצה מסוימת ברשתות החברתיות  העוסקת בנושא אקטואלי. על אותה קבוצה יש לבצע כתיבת עבודה אקדמית ולנסח שאלה מחקרית.  בנוסף לבחון מה ניתן ללמוד מהקבוצה הזו כסוכנת תרבות ומהי מלמדת אותנו על החברה הישראלית.

כתיבה של עבודה סמינריונית בלימודי חברה ותרבות

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon