נשארה רק שנה לכתוב את התזה, מה לעשות?

תוכן עניינים

נשארה שנה שלמה לכתוב את התזה, מה לעשות ולא לעשות בשנה הזו

בכל תואר שני במסלול מחקרי ניתנת שנה אחת או יותר על מנת לכתוב את התזה. זוהי שנה אקדמית שמוקדשת אך ורק לכתיבה ולקיום המחקר. שנה ללא קורסים או חובות אקדמיות. זוהי שנה עצמאית ומעט בודדה שחשוב להתנהל בה נכון, לכן חשוב שלא תהפך למבוזבזת. אולם לפני שיוצגו כל התהליכים שצריכים להתקיים בשנה הזו, חשוב להסביר מהו מסלול מחקרי באקדמיה ואילו שלבים באים לפני כתיבת תזה.

מסלול מחקרי הוא מסלול לימודים אותו לומדים סטודנטים המעוניינים להמשיך את לימודיהם האקדמיים אל לימודי דוקטורט. מסלול מחקרי חל כשלוש שנים שכוללות: קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנאות מחקר ושנה שלמה לכתוב עבודת תזה. סדנאות המחקר נועדו להכין את הסטודנט לכתיבת העבודה. בלימודי הסדנא הסטודנטים מתבקשים לבחור נושא לעבודת התזה, ואז יחדיו במליאה עובדים עם מנחה הסדנא על הבניית עבודת המחקר.

לאחר שנבחר נושא העבודה, הסטודנטים מתבקשים לכתוב מסמך קצר, מעין ספר ביקור למחקר שלהם שנקרא " הקדמה להצעת מחקר". זהו מסמך אקדמי קצר בעל חמישה עמודים בו מפורטים מספר פרטים על המחקר כמו: מטרת המחקר, שאלת המחקר, שיטת המחקר, סקירת ספרות קצרה ורשימה ביבליוגרפית. הקדמה להצעת מחקר חשובה מפני שהיא המסמך שבאמצעותו המנחה מחליט אם ינחה את הסטודנט המסוים או לא. עבודת תזה נכתבת אך ורק בהנחיה של מנחה מוסמך, ללא הנחיה לא ניתן להגיש את העבודה, זוהי חובה אקדמית.

לאחר שמנחה נבחר, השלב הבא הוא לעבות את ההקדמה להצעת מחקר. בשלב זה, מספר הדפים עולה לעשרה דפים, כך גם המקורות. לאחר שההצעה קבלה אישור להגשה על ידי המנחה, ההצעה מוגשת לועדת אתיקה מחקרית מטעם המכללה או האוניברסיטה. לאחר מכאן, לאחר שהוועדה אישרה את העבודה, לסטודנט יש שנה אקדמית שלמה לביצוע כתיבת עבודה אקדמית מסוג זה.

כתיבת תזה

אז נשארה לך שנה שלמה לכתוב את התזה? תעשה זאת נכון!

למרות ששנה אקדמית נראית כמו הרבה זמן לצורך כתיבת תזה, היא יכולה להתמסמס מבלי להרגיש. זו שנה שרוב האחריות חלה על הסטודנט ועל המנחה, לכן חשוב שהסטודנט ידע למצות את הזמן באופן הטוב ביותר. בשלב הראשוני יש להיפגש עם המנחה וליצור יחדיו לוחות זמנים לכל השנה, כמו כן לכתוב יעדים לתאריכים עתידיים ומועדי הגשות. בנוסף לזאת, הסטודנט צריך ליצור לוח זמנים משל עצמו בו הוא בוחר את הימים המיועדים לכתיבה.

חשוב מאוד שהסטודנט לא יפגר ביעדים, שלא יוותר לעצמו ולא יפסיק לכתוב אם נתקל בקשיים. בנוסף, הסטודנט יכול להקל על עצמו בכך שיתייעץ עם צוות הספרייה, המנחה והסביבה הקרובה. אמנם חובת הכתיבה חלה עליו אולם הוא תמיד יכול להיוועץ בקרובים אליו. לבסוף, הכי חשוב שהסטודנט לא יתייאש ויזכור בשלבים הכי מאתגרים שהעבודה הזו היא שלב להגשמת החלום האקדמי שלו ושבעבודה שלו הוא תורם יחדיו לעולם המחקר והמדע.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon