מכללות או אוניברסיטה

תוכן עניינים

אחת השאלות המורכבות שמלוות הצעירים בעת רצונם ללמוד היא היכן כדי ללמוד ? מכללה או אוניברסיטה? כדי שנוכל להשיב על שאלה מורכבת כזאת , אנו צריכים לבדוק כמה הביטים : בעבר, היה ברור מאד כי האוניברסיטאות הן הגופים המובילים בהשכלה הגבוהה ואת התואר האמתי ניתן לקבל  רק באוניברסיטאות אבל היום חל נקודת מפנה ששינתה נקודת המבט הזאת .

הגדרת אוניברסיטה

ההגדרה הניכרת של אוניברסיטה היא מוסד להשכלה גבוהה שנותן שלוש תארים: תואר ראשון , תואר שני ותואר דוקטור. היא מוסד ותיק שיש לו יוקרה ונותנת דגש על מחקר ועל החלק הלימודי העיוני . חלק מהלימודים כוללים כתיבת עבודה אקדמית וניתוח סטטיסטי.

הגדרת מכללה

מכללה הנה מוסד להשכלה גבוהה שנועדה להכשיר סטודנטים לא רק במחקר אלא גם לתחומים ממוקדים ולעבודה . המכללה אסור לה לתת תואר דוקטור ואינן עוסקות במחקר בדרך כלל .

יש נקודה משותפת לשני המוסדות האלו כי שניהם יכולים להיות זהים מבחינת התעודה עצמה ושם וסוג התואר, אבל איפה עדיף ללמוד? בדרך כלל ללימודים באוניברסיטה יש יוקרה רבה יותר מאשר במכללה כי התואר שלה נותן לבוגריה להתקדם ללימודי תואר שני ודוקטורט והתואר שלה יחשב יותר .

נקודות לחשיבה

  1. עלות כספית: העלות הכספית ללימוד תואר באוניברסיטה הוא יותר נמוך אשר במכללה.
  2. יוקרת המוסד האקדמי: בדרך כלל האוניברסיטאות נחשבות ליוקרתיות יותר ממכללות אולם יש מכללות שהיא יוקרתית ומצוינת.
  3. מיקום האוניברסיטה או המכללה : קרוב לבית ? לעבודה ? יש תחבורה ציבורית נוחה ?מעונות.
  4. תנאי קבלה : ידוע כי האוניברסיטאות תנאי הקבלה שלהן יותר גבוהות מאשר במכללות וזאת הסיבה העיקרית שגורמת לצעירים לבחור במכללות.

סיכום

לדעתי, לפני להחליט במה לבחור אנו צריכים להתחשב בכל הנקודות שנזכרו לעיל אפילו שיש מחקרים עולמיים ששיבחו ברמת הלימודים אצלנו בישראל.

היום בישראל יש כמה מוסדות שעוזרות לצעירים להחליט בבחירה בדרך נוחה מאד ויש גם אתרים שעוזרים להם לדעת מה ההעדפות שלהם ולבחור בדרך הנכונה וחשוב מאוד לבקש עזרה אם היו הצעירים מתלבטים יש לפנות למקומות האלו ולבקש עזרה ואחרי זה לבחור.

אז יש לבדוק הפרספקטיביות השונות ולהחליט איפה כדי ללמוד? באוניברסיטה או מכללה?

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon