למה להיעזר בעבודות סמינריון ובתזות בזמן כתיבת עבודת הסמינריון

תוכן עניינים

למה להיעזר בעבודות סמינריון ובתזות בזמן כתיבת עבודת הסמינריון

הרבה פעמים בעת כתיבת עבודת סמינריון סטודנטים מתקשים למצוא מקורות טובים על מנת לכתוב את העבודה. זו לא בעיה שמקורה בחוסר מקורות או מקורות לא טובים אלא נהפוך הוא לעיתים קרובות יש מגוון כול כך רחב שקל מאוד להתבלבל.

מה שהרבה סטודנטים לא יודעים הוא שהם תמיד יכולים להיעזר בעבודות סמינריון ותזות כמקורות ביבליוגרפים. מקורות אלו טובים במיוחד על מנת לכתוב את העבודה אולם לפני שתהיה התייחסות לסוגיה זו יש להבין קודם לכן מהו מקור טוב ולאחר מכאן היכן למצוא אותו.

מקור ביבליוגראפי טוב שניתן להסתמך עליו בכתיבתה של עבודת הסמינריון הוא מקור שלו מספר מאפיינים: רלוונטיות, קל להבנה, תמציתיות וקלילות. המאפיין הראשון הוא מאפיין הרלוונטיות. רלוונטיות הכוונה שנושא המאמר יתאים כמה שיותר לנושא העבודה. דרך טובה לזהות רלוונטיות היא לבחון את מילות המפתח של המאמר ולראות עד כמה יש התאמה לנושא העבודה.

המאפיין השני הוא מאמר שהיה קל להבנה. נשאלת השאלה, מה הכוונה מאמר קל להבנה? והתשובה היא שמאמר קל הוא מאמר שניתן להבין את הרעיון המרכזי שלו במהרה ללא בעיות. המאפיין השלישי הוא מאפיין התמציתיות. תמציתיות הכוונה לתמצית, כלומר מאמר שכתובים בו כל הרעיונות המרכזיים וללא מסיחים מיותרים. ולסיכום המאפיין הרביעי הוא מאפיין הקלילות. זאת אומרת שהמאמר יהיה מאמר לא עמוס מבחינה גרפית ומבחינה סמנטית. כלומר שהטקסט יהיה נוח לקריאה ולא מסובך להבנה.

מדוע עבודות סמינריון ותזות נחשבות למקור ספרותי טוב

בהתאם לנטען מקודם, מקור אקדמי טוב הוא מקור שעונה על ארבעה מאפיינים. אולם לעיתים קרובות קשה מאוד למצוא מקורות שכאלו במיוחד שקיימים כול כך הרבה מקורות אפשריים ומאוד קל ללכת לאיבוד.

דרך טובה ולא מוכרת להתמודד עם אותה בעיתיות היא היעזרות בעבודות סמינריון ותזות כמקורות בעבודה. חלק גדול מהסטודנטים נרתעים מהאפשרות הזו בגלל פחד מהעתקה ספרותית. אולם האמת היא שניתן להשתמש בעבודה סמינריונית ובתזה כמקור ספרותי כל עוד מאזכרים אותם בטקסט עצמו ומוסיפים אותם לרשימת המקורות בסוף העבודה.

נשאלת השאלה, מדוע להיעזר במקורות האלו? והתשובה לשאלה זו היא שעבודות סמינר ותזות משקפות מחקר מקיף שנעשה בתחום שזהה או דומה למחקר הנוכחי. בעבודות אלו משוקף כל התהליך המחקרי מתחילתו ועד סופו ובנוסף לזאת קיים בהן את כל המידע שהסטודנט צריך על מנת לכתוב את העבודה. לעומת זאת, לא ניתן להשתמש רק בעבודות ולא במקורות אחרים אלא למצוא איזון טוב שרק יעשיר את העבודה.

לסיכומו של עניין, מציאת מקורות טובים הם הכרח משמעותי לכתיבת עבודות סמינריון אולם יחד עם זאת מציאה היא לא מעשה פשוט. על מנת להתמודד עם הבעיה יש ללמוד לזהות מקורות טובים לעבודה, והאמצעים לזיהוי מתבטאים בארבעה מאפיינים למקורות טובים. דרך נוספת היא היעזרות בעבודות סמינר ותזות שיכולות לעזור לסטודנט להבין מהי עבודה טובה וכאמצעי טוב למציאת מקורות לכתיבת העבודה.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon