סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

כתיבת עבודה אקדמית בלימודי מגדר

תוכן עניינים

כתיבת עבודה אקדמית בלימודי מגדר

בשנים האחרונות, תופסים לימודי מגדר יותר ויותר מקום בחיי האקדמיה. השינויים החברתיים, הטכנולוגיים והפוליטיים המהירים בארץ ובעולם, מביאים לבחינה מחודשת של נושאים שבעבר נחשבו כסטאטוס קוו או כבעלי חשיבות מועטה יחסית ובניהם גם מקומן של הנשים בחברה, האתגרים הייחודיים הניצבים בפניהן והתנהלותן אל מול חברה המונהגת ברובה על-ידי גברים.

ככל תחום לימוד, גם לימודי מגדר מבוססים על מחקרים הנערכים בנושא. כתיבת עבודה אקדמית במגדר יכולה אם כן להוות פתח למחקרים מעמיקים, שיכולים לסייע בפיתוח הנושא החשוב הזה.

נושאים לכתיבת עבודה אקדמית

כאמור, לימודי מגדר עיקרם בחינת מצבם של נשים בחברה. כתיבה של עבודה אקדמית בתחום יכולה להיות על כל נושא שבו יש (או אין) לנשים חשיבות ועניין ולכן מגוון הנושאים לבחירה הוא עצום. אפשר לכתוב על מגדר בפן החברתי, הכלכלי, הפוליטי, הצבאי, האקדמי, המוסרי ועוד ועוד. כאמור, ניתן לכתוב עבודה שמדגישה את נוכחותן של נשים באותו שדה מחקר או עבודה שמבליטה דווקא את העדרן, עומדת על הסיבות לכך ומנסה להציע פתרונות מעשיים לשילוב של נשים בתחומים שהודרו מהם.

כתיבת עבודה אקדמית במגדר עם מחקר

כעיקרון, תוכלו לכתוב גם עבודה אקדמית עיונית. כלומר, כזו שסוקרת ספרות מקצועית בנושא הנבחר ודרכה ניתן להסיק על תופעות שונות לאורך זמן. לדוגמה, אם המטרה היא להבין באילו קשיים נתקלו נשים מאז קום המדינה, ניתן לסקור את דוחות מבקר המדינה בנושאים הנוגעים לנשים ולהסיק מהם באילו גופים התגלו בעיות ומה נעשה על-מנת לפתור אותן.

אפשרות נוספת היא לערוך מחקר בעצמכם. כתיבת עבודה אקדמית כזו תצריך מכם להקדיש זמן למציאת קבוצת נבדקים ולראיין אותה בהתאם לנושא הנבחר. למשל, אם רוצים להבין כיצד מגדר משפיע על מעמד המורים בבית ספר, יש לערוך ראיונות עם מורים ומורות, מנהלי בית ספר ואנשי חינוך.

כתיבת עבודה אקדמית כשליחות

לכל עבודה אקדמית יש את החשיבות שלה. בדרך כלל הנושאים הנבחרים הם כאלו שקרובים ללבנו ומעבר לחשיבות האקדמית ויש לנו אינטרס אישי ללמוד אותם לעומק ולחקור אותם. אך אם בחרתם בכתיבת עבודה אקדמית במגדר, יש לכך מקום מיוחד. יש לכם הזדמנות אמיתית להיות עדים לפערים בין המינים ולנסות לעשות שינוי ולתקן אותם. גם אם העבודה שלכם נראית לכם שולית, קחו בחשבון שהיא יכולה לשמש קרקע פוריה למחקר עתידי או וכמובן גם להיות גורם בשינוי תפיסתי אישי אצלכם, כותבי העבודה.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon