סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד תואר שני

תוכן עניינים

כאשר חושבים על הצירוף" לימודים אקדמיים" חושבים בדרך כלל על מוסד חברתי בו לומדים אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. בזמן הלימודים אנשים אלו רוכשים מקצוע, מסכמים הרצאות,  כותבים עבודות אקדמיות ונבחנים. כל מה שנכתב עד כה מתאר חיים ומציאות של סטודנטים שלומדים לימודים אקדמיים לתואר ראשון. אולם תואר ראשון הוא אינו התואר האקדמי היחיד שקיים,  אלא אליו נוספים התארים המתקדמים: תואר שני ודוקטורט.

תואר שני הוא תואר שהמסגרת שלו שונה לחלוטין מתואר ראשון. ההבדל מתבטא במאפיינים כמו מטרת הלימודים, סגנון הלימודים, בחינות, כתיבת עבודות אקדמיות ועוד. אולם על מנת להבין הבדלים אלו לעומק יש ראשית להציג את כל המאפיינים של תואר ראשון על מנת שנוכל להשוות בין השניים. המאפיין הראשון הוא מטרת הלימודים. בתואר ראשון תכלית הלימודים היא לספק לסטודנט את הבסיס ההשכלתי על מנת שיוכל לרכוש מקצוע ולעבוד. בתואר ראשון לומדים את כל קורסי המבוא על מנת שתהיה השכלה כללית.  המאפיין השני הוא סגנון הלימודים. סגנון הלימודים של תואר ראשון הוא לימודים המחולקים על שני סמסטרים בהם מתקיימים שיעורים שבועיים שמתחילים בבוקר ומסתיימים בדרך כלל בשעות אחר הצהריים או הערב. מבחינת הבחינות, בתואר ראשון רוב הבחינות הנן שאלות רב ברירתיות, לעיתים רחוקות מתקיימים גם מבחנים עם שאלות פתוחות. בנוסף קיימות בחינות עם חומר פתוח (מבחן פתוח) או בחינות שמתקיימות בבית ( מבחן בית).  לבסוף, העבודות האקדמיות שנכתבות בתואר ראשון הן עבודות סוף קורס וכתיבת עבודות סמינריוניות. עבודת סוף קורס היא עבודה אקדמית במסגרת קטנה שדורשת כמה מקורות וכתיבה של כמה עשרות דפים, ועבודת סמינריון היא עבודה אקדמית במסגרת גדולה, עבודת מחקר שכוללת הסתמכות של כחמישה-עשר מקורות וסדר גודל של כשלושים דפים.

המאפיינים של תואר שני

תואר שני הוא תואר שניתן לראותו כתואר יותר מכוון מטרה. הכוונה שבשונה מתואר ראשון אין צורך להנחיל את הבסיס האקדמי אלא יש צורך להרחיב אותו. תכליתו של תואר שני היא למקצעה את הסטודנט בתחום לימודיו. לכן כאשר אדם מסיים תואר שני ועובר את כל הקורסים, ההכשרות וההתנסויות. הוא מסיים את לימודיו מוסמך לעסוק במקצוע שלמד. בנוסף לזאת, תואר שני מתאפיין  יותר בעבודה פרטנית ופחות עבודה בחדר הכיתה (הגשות מרובות ומטלות בית). בתואר שני לומדים בדרך כלל פעם בשבוע או פעמיים, משעות הבוקר עד שעות הערב ביום לימודים מרוכז.

בנוגע לבחינות מושם דגש חזק יותר על יכולות ביטוי בכתב, יישום וניתוח. מבחינת העבודות האקדמיות, הסטודנטים נדרשים לכתוב עבודות עשירות ומורכבות יותר מהעבודות בתואר ראשון. משך הלימודים הוא שנתיים וישנה אפשרות להמשיך למסלול מחקרי ודוקטורט. לסיכום, תואר שני הוא תואר בו מוטלת אחריות גדולה יותר על הסטודנט, הלימודים קצרים יותר והרמה האקדמית גבוהה. אולם זהו תואר יותר יישומי בו מקבלים את כל האמצעים והכשרות על מנת לעבוד ולהתמקצע כיאות.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon