סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

כך תשלבו מקורות מידע בעבודה האקדמית

תוכן עניינים

כך תשלבו מקורות מידע בעבודה האקדמית

בחרתם נושא למחקר, יש לכם שאלה מצוינת וגם השערות שאתם משתוקקים להתחיל לחקור. אלא שעוד בטרם תפיצו שאלונים או תערכו ניתוחים סטטיסטיים למיניהם, אתם נדרשים להציג רקע תיאורטי למחקר שלכם. לשם כך אתם צריכים להיעזר בכמה מקורות אקדמיים, לקרוא מחקרים קודמים ולגלות מה חושבים תיאורטיקנים מנוסים מכם. במילים אחרות, אתם זקוקים למקורות מידע. למעשה, עבודה אקדמית איכותית וטובה תכלול מקורות אקדמיים לא רק משום שהמרצה דורש או משום שכללי האקדמיה מחייבת. עבודה אקדמית המשלבת מקורות מידע וסוקרת את הידע הקיים בתחום היא עבודה מקיפה, יסודית ואיכותית יותר. אז איך עושים את זה נכון?

מתחילים משיטוט בגוגל

גוגל הוא לא מאגר מידע אקדמי, אבל יש לכם שתי דרכים לנצל אותו לטובת איתור מאמרים בכל זאת. הדרך הראשונה היא לחפש מאמרים במנוע החיפוש Google Scholar, שבו מוצגים מאמרים אקדמיים מתוך כתבי עת מוכרים. הדרך השנייה היא להיעזר במנוע החיפוש הרגיל ולהתחיל לברור אופציות. למעשה, אם בחרתם מאמר אקדמי אחד תוכלו לעבור גם על הרשימה הביבליוגרפית בסופו ולחפש את הפריטים הללו. חלק מהם תתקשו למצוא, לפחות באתרים החינמיים, אבל יש גם לא מעט מאמרים שאליהם הגישה נוחה יותר.

מצטטים או מקבלים השראה

לאחר שבחרתם כמות יפה של מחקרים ומאמרים על פי כל דרישות האקדמיה ובהתאם לנושא שלכם, הגיע הזמן להתחיל לשלוף מתוכם את המידע הדרוש. שימו לב שיש לכם שתי אפשרויות עיקריות בשלב הזה. אפשרות אחת היא לצטט משפטים שלמים מתוך המאמרים הללו, אפשרות מומלצת רק כאשר רעיון מסוים מובע בדרך מעניינת או מדויקת, שאין לכם כל דרך לנסח טוב יותר. בכל מצב אחר רצוי שתנסחו מחדש את דברי הכותב ובעיקר, שתלמדו לשלב אותם עם רעיונות נוספים. כתיבה אקדמית איננה העתקה – אלא כתיבה מקורית שמעידה על חשיבה יצירתית.

מקבלים עזרה

אין ספק שאתם יכולים לעשות את המשימה לבדכם, אבל גם ברור לנו שיש דרכים להקל עליכם. חברה מקצועית עם צוות מנוסה שיודע לבנות עבודה אקדמית, לתכנן את פרק הסקירה ולנסח דיון איכותי, היא חברה שתוכל לסייע לכם בכל שלב בתהליך הכתיבה האקדמית. גם אם הקושי העיקרי שלכם הוא באיתור המידע או בתכנון הרשימה הביבליוגרפית, אין שום סיבה שתצטרכו להתמודד עם הקושי הזה בעצמכם כשיש לכם צוות מיומן שיודע איך לעשות את זה בקלות ובמהירות.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon