יתרונותיה של הספרייה האקדמית

תוכן עניינים

יתרונותיה של הספרייה האקדמית

ספרייה היא מקום מיוחד, מקום בו קיימת משמעות לסדר, כרונולוגיות ודעת. מקום בו מכבדים את הרצון להעמיק בידע. רוצים לקרוא, לכתוב  או להבין תכנים חדשים. ספרייה היא גם מקום, שבתור סטודנט אתה לעיתים הולך להירגע ולנמנם בין השיעורים. ולבסוף, ספרייה היא המקום בו אתה פחות או יותר חי כאשר אתה צריך לכתוב עבודות אקדמיות. בספרייה אתה יושב שעות על גבי שעות בתא קטן לצד מחשב מרצד על מנת ללמוד למבחן או לכתוב עבודה אקדמית מקיפה כעבודת סמינריון.

אולם  הבעיה שחלק גדול מהסטודנטים כלל לא נעזרים בספרייה. ולתופעה הזו כמה הסברים: ההסבר הראשון הוא קדמה טכנולוגית וממוחשבת. כיום חלק גדול ממקורות המידע שאפשר להסתמך עליהם כדי לכתוב עבודות אקדמיות הוא האינטרנט. באינטרנט קיימים מאגרים שלמים בהם קיימים מאמרים אקדמיים, פרקים סרוקים, דוחות ועוד. כל מה שהסטודנט צריך לעשות הוא לכתוב מילות חיפוש באותם המאגרים וברוב המקרים תהיה לו גישה ישירה לתכנים; הסיבה השנייה היא עצלנות. להרבה מהסטודנטים כיום יש חוסר מוטיבציה לעסוק בכתיבה. במיוחד אם הכתיבה דורשת שהות בספרייה. כל מה שהספרייה דורשת, פעולות כמו יציאה מהבית, חיפוש האינסופי של ספרים, ההיוועצות עם הספרן או הספרנית וכדומה. נחווים כמעייפים ומורידים מוטיבציה. במיוחד שכל החומרים הנדרשים נמצאים ברשת, ללא מאמץ מיותר ובנוחות של הבית.

אז אין צורך בספרייה?

למרות שבאמת אין צורך להגיע לספרייה על מנת לכתוב עבודה אקדמית, עדין לספרייה הרבה יתרונות שאין לרשת. היתרון הראשון הוא היקף הידע. בספריות אקדמיות יש מגוון רחב של ספרים, כתבי-עט ומאמרים במגוון רחב של נושאים, שנים ושפות. לכל נושא יש כמה וכמה מקורות מידע והגישה אליהם היא נוחה עקב הסדר הכרונולוגי של הספרייה. בחיפוש קצר ניתן למצוא את כל החומרים הנדרשים לכתוב עבודה אקדמית; היתרון השני הוא איכות המידע. ברשת האינטרנט ניתן למצוא בעיקר מאמרים ומעט מאוד ספרים סרוקים. כמו כן, מאמר בנוי באופן שהוא מספק תוכן בקצרה. ספר מנגד, מספק מגוון רחב של תוכן ומבניות. מספיק לבחון בתוכן העניינים של הספר על מנת לדעת אם הוא מתאים לעבודה, מה שאינו ניתן לקיום במאמר סרוק. בקיצור, ספר מספק תוכן רב ואיכותי יותר ממאמר סרוק באינטרנט.

היתרון השלישי הוא תמיכה של אנשי מקצוע. למרות השפע הגדול שקיים ברשת האינטרנט, זו עדין טכנולוגיה שקשה מאוד להתמצא בה ללא הכשרה. נכון, ניתן למצוא אלפים של מאמרים, אבל לחלק גדול מהם כלל אין גישה, חלק קשורים לנושא בעקיפין ובנוסף, חלק מהם יכולים להיות טובים מבחינת התוכן אבל לא מבחינת המהימנות. מכל הבעיות הללו ניתן להימנע אם נעזרים בספרנים וספרניות שהנם מוכשרים במציאה של מקורות והכוונה של הסטודנטים. במפגש קצר הספרן או ספרנית יכולים להכווין אותך לאגף הנכון, לנושא הנכון ולכותב הנכון. במעשה זה אתה יודע שקיבלת שירות מקצועי ואיכותי בנוסף למקורות מהימנים לכתיבת העבודה האקדמית.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon