טיפים להתמודדות עם לימודי הוראה

תוכן עניינים

לימודים אקדמיים הם חוויה מעצימה מאוד וכמובן קרש קפיצה אפקטיבי למשרות מתגמלות בעתיד, אבל במקביל מדובר גם במשימה תובענית למדי. בפרט כך הדבר כשמתחילים ללמוד לקראת תעודת הוראה.

בלי לחץ

הטיפ החשוב ביותר לסטודנטיות וסטודנטים ששואפים להיות מורות ומורים הוא לא להילחץ. לימודי הוראה עשויים להיות אינטנסיביים מאוד, שכן הם מקנים גם ידע בתחום אותו אמור כל סטודנט ללמד בסופו של דבר (שפה, אנגלית, מתמטיקה, היסטוריה, גאוגרפיה, ספרות וכו') וגם ידע פדגוגי רחב היקף במיוחד. בנוסף כוללים לימודי ההוראה מרכיב מעשי חיוני – התנסויות בשטח שמשכללות את היכולות. מרכיב נוסף הוא הידיעה שהוראה אינה עיסוק כמו שאר העיסוקים, אלא שליחות של ממש, ומאחר שלמורים השפעה של ממש על ילדים בגילאים שונים, אך טבעי הוא שתהיה תחושת אחריות גבוהה, שעלולה גם ליצור לחץ.

יחד עם זאת, כשבוחרים נכון ומגיעים למוסד לימודים איכותי, אפשר להירגע, להבין שאתם בידיים טובות, לפנות זמן גם להנאות ובעיקר להפנים את הידיעה שלחץ הוא גורם שחיקה משמעותי שפוגם בהצלחה בלימודים.

קבלת עזרה מקצועית

אין כמעט סטודנט שמספיק את כל מה שהוא רוצה להספיק. הצורך להתפרנס, הרצון לבלות, החשיבות של אינטראקציות חברתיות (כולל אלה שנוצרות תוך כדי לימודי הוראה, שמטבעם הם חוויה מגבשת) והמטלות האקדמיות הרבות גורמות לכך שגם 32 שעות ביממה לא יספיקו לסטודנטיות ולסטודנטים. הפתרון: הסתייעות באנשי מקצוע מיומנים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כתיבת עבודות אקדמיות – כשפונים למי שמתמחה בכך, חוסכים זמן יקר מאוד שאותו ניתן להקדיש ללמידה איכותית במקצועות שמתקשים בהם למשל, ובמקביל זוכים בעבודה מקורית, רצינית וכזו שתבטיח ציון גבוה במיוחד.

ניהול זמן מושכל

בנוסף לאפשרות של כתיבת עבודות אקדמיות, שכדאי מאוד לנצל אותה, מומלץ לרכוש כלים בתחום ניהול הזמן, כולל השתתפות בסדנא ייעודית לכך. זמן הוא כאמור משאב יקר ערך עד מאוד לסטודנטים, וכשלומדים לנהל אותו מגלים שפתאום התפנה לנו זמן יקר – שניתן לנצל אותו בשלל דרכים, גם לטובת למידה מוצלחת וגם לטובת חיים מהנים יותר.

למידה שוטפת ולא רק לקראת מבחנים

לימודי הוראה מחייבים השקעה ניכרת – וכדאי לזכור זאת. אחת הטעויות הרווחות של סטודנטים רבים היא להתחיל ללמוד רק לקראת מבחן, דבר שמטבעו מייצר לחץ (שכאמור הינו גורם מזיק במיוחד) וגם מקטין את הסיכוי להצלחה אמיתית במבחנים וציונים מקסימליים (שמהווים קרש קפיצה למשרות טובות יותר). כשלומדים לאורך כל הסמסטר, השליטה בחומר טובה הרבה יותר ובסופו של דבר גם השקעת הזמן אינה גבוהה מדי.

ניצול פתרונות מימון משתלמים

כל הבנקים מציעים הלוואות לסטודנטים וגם חברות מימון חוץ בנקאיות מציעות זאת – למי שמרגיש שחלק מהלחץ מקורו בשיקולים כלכליים כדאי לנצל את האפשרויות הרבות לטובת פתרון מימון משתלם, הן בטווח הקרוב והן בטווח הארוך. כשלוקחים הלוואה חשוב לבחון היטב את תנאי ההחזר ולחשב את עלותה האמיתית – לא כדאי לשעבד את העתיד למען ההווה – אבל כאמור ישנה תחרות עזה למדי בתחום זה, כך שניתן למצוא הלוואות משתלמות מאוד.

כשלוקחים הלוואה לטווח ארוך, מתפנה זמן יקר שכן אפשר לעבוד פחות. עוד כדאי לקחת בחשבון שבנוסף לעלויות המחייה ושכר הלימוד ישנן הוצאות אחרות הקשורות בלימודים כגון צילומים או רכישת עבודות סמינריוניות איכותיות.

שכלול טכניקות הלמידה

כדי להפוך את לימודי ההוראה לקלים יותר כדאי לנצל טכניקות למידה חדשניות, ואפילו לעבור סדנא שמעניקה אותם. כישורי למידה גבוהים הם משאב יקר ערך לא רק בזמן הלימודים אלא גם בעבודה, שכן מורים שהתנסו בלמידה בשיטות אלה יוכלו להעביר אותן באפקטיביות גם לתלמידים.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon