טיפים לבחירת סמינריון מחקרי

תוכן עניינים

זקוקים למידע על בחירת סמינריון מחקרי? ריכזנו עבורכם מידע חשוב לקבלת ההחלטה כולל דוגמאות.

שנה ג' לתואר הראשון עומדת בפתח ופתיחת ההרשמה לקורסים החלה. כל סטודנט שהגיע לשנה האחרונה ללימודים צריך להירשם למספר קורסים שאותם ילמד לאורך השנה. בין אותם קורסים עליו להירשם לשני סמינרים מחקריים: אחד כמותי והאחר הוא יכול לבחור בין כמותי נוסף\ תיאורטי או איכותני. בנוסף אל הסמינרים הסטודנטים צריכים לבחור ארבע קורסי בחירה ומסגרת להתנסות מעשית. ברוב המקרים סטודנטים בוחרים סמינרים בהתאם לנושאים. הכוונה שאני בתור סטודנט אבחר קורס שהנושא שלו מעניין אותי. בחירה פשוטה ולא מסובכת. אולם אין להקל ראש בבחירה הזו היות וסמינר מחקרי הוא מבין הקורסים החשובים ביותר. בחירה לא נכונה עלולה להוביל לתסבוכות וקשיים לא רצויים. אחד מקשיים אלו יכול להיות בחירה של תחום מחקר שהסטודנט חשב שהוא מכיר או יודע היטב, ובפועל מה שחשב כלל איננו היה נכון. הכוונה היא שהסטודנט בחר סמינריון מחקרי שהשם דיבר אליו מבלי להעמיק יותר מדיי בנושא, ובפועל ראה שהקורס כלל איננו מתאים לו ולתחומי העניין שלו. בסיטואציה שכזו הסטודנט בבעיה, כי ברגע שנסגרת ההרשמה לסמינריון המחקרי אין אפשרות להירשם לקורס אחר.

על מנת להדגים את הבעייתיות במעשה הזה אדגים את התרחיש הבא: סטודנט שלומד במוסד אקדמי, צריך לבחור סמינריון מחקרי להירשם אליו. כל סמינר מחקרי רגיל בנוי מחמישה עשר סטודנטים בנוסף למנחה, לכן על הסטודנט למהר אחרת לא יהיו מספיק אופציות להירשם אליהן. מבין הסמינרים השונים הוא קורא את הכותרת " היבטים פסיכולוגים בפשעי מלחמה במלחמת העולם השנייה", אותו סטודנט נדהם מהכותרת ונרשם במהרה. לאחר תקופה קצרה, הוא מגיע לסמינר יחדיו עם ארבע-עשר חבריו לקורס. במהלך השיעור הוא נוכח לראות שהסמינר מהווה ניתוח היסטורי עם היבטים פסיכולוגים של פשעי מלחמה, כשהדגש הוא היסטוריה ולאו דווקא פסיכולוגי. זוהי דוגמה קלאסית לבחירה לא נכונה של סמינריון מחקרי. זוהי טעות שכיחה שסטודנטים רבים מקיימים, השם של הסמינריון יכול להטעות, לכן על מנת להימנע מהטעות הזו יש לקיים מספר צעדים.

טיפים לבחירה  נכונה

השלב הראשוני שיש לעשות הוא ליצור קשר עם מזכירות החוג כמה ימים לפני יום ההרשמה ולבקש מסמך שמסביר על כל אחד מהקורסים. דרך נוספת היא לדבר עם מזכירת החוג ולבקש ממנה כמה פרטים על הקורס ומה הדרישות שלו. דרך אחרת היא לברר עם בוגרים שלמדו את הסמינר ולשאול אותם על התכנים, המנחה והציון שקיבלו. במידה שלא ניתן לעשות צעדים אלו, באתר ההרשמה קיימת כל האינפורמציה שהסטודנט צריך לדעת. כאשר נכנסים לאתר ישנו פירוט קצר על הקורס ובמה הוא עוסק, בנוסף ישנו קישור לסילבוס של הקורס בו כתובים הימים, השעות ופירוט עמוק יותר על נושא הקורס. רק לאחר קריאה מעמיקה של הסילבוס הסטודנט ידע את כל מה שעליו לדעת על מנת להירשם לקורס או לבחור בקורס אחר. רק לאחר קריאה מעמיקה ומושכלת הסטודנט יידע האם יכול לעמוד בדרישות או לא.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon