סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

חשיבות הסילבוס ותרומתו לעבודה אקדמית

תוכן עניינים

סילבוס, מילה מוזרה בהחלט, אבל מוכרת לכל סטודנט. סילבוס הוא רשימה, מילה לטינית המגדירה באופן מתאים את מבנה הדף המוכר שאנו מקבלים בתחילת כל סמסטר בכל קורס. אבל למה בכלל צריך אותו? אתם שואלים. אני עונה.

מהו סילבוס?

סילבוס מפרט לנו את מבנה הקורס, בדרך כלל מפורט ליחידות לימוד, בנוסף נכתבים בו המטלות לאורך הקורס, אחוזי שקלול הציון ורשימת מאמרי חובה ורשות.

אומנם, לנו הסטודנטים, נראה הסילבוס כעוד דף רשמי שאנחנו מקבלים ממקום הלימודים, אך לסילבוס תפקיד חשוב ביותר לעבודה האקדמית שאנו נדרשים להכין.

עוד דבר, שבדרך כלל אנו לא מקדישים לו תשומת לב מרובה, הוא החשיבות הגדולה שיש למאמרים שנכתבים בסילבוס.

תתפלאו לדעת כמה זמן מקדיש כל מרצה לחיפוש מקורות מתאימים לקורס שלו או שלה. המרצים מקדישים זמן ניכר בהכנת הקורס כאשר הסילבוס הוא בעצם הסיכום של כל העבודה שלהם.

כפי שמצפים מהסטודנטים להשקיע מאמצים בכתיבת עבודה אקדמית, כך משקיעים זמן המרצים בחיפוש מקורות המתאימים לקורס ולכל יחידת לימוד. תתפלאו, אבל הם קוראים כל מקור, מחליטים אם הוא מתאים או לא ולעיתים אף מסכמים לעצמם את המקור.

לנו, נראה הסילבוס כדף רשמי וחסר חשיבות, אבל לא, הסילבוס מרכז לתוכו את כל הבסיס לקראת העבודה האקדמית שעלינו להגיש בסוף  הקורס.

אז איך אפשר להשתמש בסילבוס לכתיבת העבודה האקדמית? הנה מספר טיפים לשימוש.

סילבוס כבסיס לעבודה אקדמית

אחרי ההסבר המפורט שלי, אני מקווה שאתם כבר מסתכלים על הסילבוס באופן שונה, אבל אם לא, הנה מספר טיפים לשימוש בסילבוס לעבודה האקדמית שלכם:

  1. הסתכלו בכותרות, המרצה נותן לכוון את הסטודנטים לנושאים מדויקים מאוד הנוגעים לכותרת הקורס עצמו, בעזרת כותרות הנושאים ותתי הפרקים תוכלו לבחור נושא לעבודה האקדמית שלכם שתאושר בקלות על ידי המרצה. כבר חצי עבודה.
  2. הבינו מראש מהם דרישות המרצה לפני כתיבת העבודה והכירו את כל התחומים והנושאים הנדרשים לכתיבה, כגון שיטות מחקר איכותניות או כמותיות ועוד.
  3. מצאו את כל המאמרים של הקורס. כולם. בלי יוצא מן הכלל, גם החובה וגם הרשות. הם בטוח נוגעים בדרך זו או אחרת לנושא העבודה שלכם. כמו שכתבתי בתחילה, כבר עשו לכם חצי מהעבודה, לא תעזרו בזה?
  4. קראו את המאמרים, ברפרוף, לא חייבים מילה במילה וחפשו נקודות המתאימות לעבודה שלכם, גם אם הם לא בדיוק מה שאתם זקוקים לו ל כדאי לכתוב עבודות אקדמיות.
  5. תתקרבו.. זה טיפ חשוב שלא מעט סטודנטים מפספסים. אתם יושבים? הסתכלו ברשימה הביבליוגרפית של המקור, תתפלאו כמה מקורות נוספים שמתאימים לעבודה שלכם נמצאים בה.

אני מקווה שמעכשיו תסתכלו על סילבוס הקורס באופן שונה, כי כמו שהבנתם, הסילבוס תורם לבנית הבסיס של כל  עבודה אקדמית בנושא  הקורס.

בהצלחה!

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon