מהם הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית?

תוכן עניינים

בין עבודה אקדמית ועבודה סמינריונית הנכתבים בהתאם לכללי כתיבה אקדמית מול כתיבה ועריכה ספרותית מרתקת ככל שתהיה, אך אינה תואמת לדרישות האקדמיה ולכן הדבר עלול לגרום לפסילתה על הסף.

עבודה אקדמית, בפרט עבודה סמינריונית אינה עבודה ספרותית, בוודאי שלא כתיבה עיתונאית מרתקת ונושכת ככל שתהיה, שכן, ייחודיותה של עבודה סמינריונית, אינה נמדדת רק בתוכן העבודה, אלא אף בכתיבה, עריכה ומבנה של העבודה, ובדיקה האם היא ערוכה ומנוסחת בהתאם להנחיות לכתיבת עבודה אקדמית.

היות, שבשונה ממאמר ספרותי חשוב ככל שיהיה, הרי שבעבודה אקדמית החומר למרות שהחומר האקדמי הינו חשוב ביותר, אך מה שחשוב הוא ההתאמה לדרישות והנחיות עבור כתיבת עבודה אקדמיתבפרט כאשר מדובר בעבודה בת למעלה מעמודים בודדים, שם יש להיצמד במדויק להנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית, שכן, הכתיבה והעריכה חייבת להיעשות תוך הקפדה על כללי ציטוט וכתיבה אקדמית, אשר מקובלים בעולם האקדמיה.

כללי הכתיבה הם בינלאומיים

ראוי לציין, שהכללים לעבודת סמינריון והכללים לכתיבת עבודה אקדמית, הם כללי ציטוט והנחיות אשר התקבלו בכל מוסדות האקדמיה בישראל, זאת, היות ומדובר בדרישות בינלאומיות בעולם האקדמיה.

סטודנטים רבים בפרט בתחילת הלימודים, משקיעים שעות מרובות בלימוד התוכן האקדמי, אך יחד עם זאת, לאו בהכרח מבינים ו/או יודעים את רמת החשיבות הנדרשת שהכתיבה תהיה בהתאם למספר ההנחיות הנדרשות לכתיבת עבודה אקדמית, על אחת כמה וכמה שיש לשנן את הכללים ולהקפיד עליהם כאשר מדובר בכתיבה לצורך עבודת סמינריון.

הידע הנדרש לעמוד בהנחיות לכתיבת העבודה הסמינריונית בין כללי הציטוט השונים

בניגוד למה שעלול להצטייר בשיעורים בקורס, למרות החשיבות בניתוח האקדמי הנדרש כבסיס לחומר, ישנה חשיבות להיצמד להנחיות הנדרשות לכל שלב ושלב בעבודה סמינריונית, הכול חייב להיות בהתאם למספר הנחיות המתייחסות הן לעריכת השער האקדמי, הן לעריכת דף התוכן, הן לסדר הפרקים, הן לניסוח כשלעצמו, הן לכללי ציטוט אשר אף בהן ישנה חלוקה בין ציטוט אחיד לציטוט APA ואף ישנה תת חלוקה בין דרכי הרישום המקובל באירופה לבין ארה"ב, מה שמחדד ומעלה את הצורך כי עבודה אקדמית אינה יכולה להסתכם בידיעת החומר, ניסוח מבריק ומרתק אך אינו אקדמי, עריכה וסדר אשר ייראה ייחודי ומרשים מבחינה גרפית, אך יגרור הורדת ציון בגלל אי הקפדה על אותם הכללים.

חשיבות העמידה בהנחיות כתיבה אקדמית

חשוב לציין, ציון שמתקבל על עבודת סמינריון אינו דבר שיש להקל בו, היות, ובמקרים רבים הדרישות הן רבות ויכולות להיות בעלות השלכה ופגיעה קשה אף במקרה של קבלת ציון עובר, שכן, לכל מוסד אקדמי יש תנאי סף לקבלת התואר, כמו כן, הציון לעבודה אקדמית ובפרט עבודה סמינריונית מורכב הן מרמת הידע והן מכללי הכתיבה והקפדה מדויקת על ההנחיות כתיבה אקדמית, כאשר אי הקפדה על כך יכולה לגרור הפחתה של עשרות אחוזים ולעיתים אף את פסילת העבודה, למרות השעות הרבות וההשקעה העצומה של הסטודנט.

עדיף להיעזר מבעל ידע וניסיון מאשר להגיש בתום הלימודים בראיון עבודה גיליון ציונים שנתבייש בו

על כן, מתוך חשיבות הלימודים והציון בפרט שהוא מופיע בגיליון הציונים אשר סטודנטים נדרשים להציגו בראיונות עבודה, בפרט בהתמחות למשפטים, קיימת המלצה במקרים רבים להיעזר בכאלה אשר רכשו את המיומנות, המומחיות והידע האקדמי בתחום, אלו יכולים לשמור לסטודנט הן על רמתו הלימודית וגיליון הציונים, הן בהשארת זמן פנוי בעבורו להשקיע את ראשו ורובו בשמיעת ולימוד החומר, ללא טרדות של הכנת העבודה הסמינריונית הדורשת השקעה של עשרות שעות, של בחירת הנושא, לימוד החומר, כתיבת ועריכת החומר והכול בהתאם להנחיות לכתיבה אקדמית המיוחדות לתחום הלימוד והנחיות המרצה.

הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon