כל העבודות להן תזדקקו במהלך התואר השני

תוכן עניינים

כל אקדמאי שסיים תואר ראשון, יוכל להעיד כי הדרך לסיום התואר, עוברת דרך לא מעט מבחנים וכמובן עבודות.  אלו, מלוות את הסטודנט במהלך התואר עד לסיומו עם עבודת הסמינריון המהווה יישום של חומר הלימוד יחד עם היכולת להציג חשיבה ביקורתית ומחקרית כפי שמצופה מן הסטודנט לקראת סיום לימודיו. אך אם חשבתם שבכך סיימתם את ימי עבודות ההגשה שלכם, ואתם מתכוננים   להמשיך ללימודי תואר שני, חופשיים וחסרי דאגות במסלול קליל שמאפשר לשלב לצד עבודה במשרה מלאה או הורות, טעות בידיכם.

שכן, גם במהלך לימודי תואר שני נדרשים הסטודנטים להגיש עבודות אקדמיות. חלק מעבודות אלו דומות לעבודות בתואר הראשון, כאשר ההבדל העיקרי הוא שעבודות אקדמיות לתואר שני דורשות מחקר מעמיק יותר, הכולל ניסיון להציג חשיבה חדשנית וביקורתית יחד עם פתרונות ודפוסי מחשבה חדשניים, על הבסיס התיאורטי הקיים במחקר.  אז אלו עבודות מחכות לכם בדרך לצליחת התואר השני? איך מתגברים על הקושי שבהגשת עבודה מעולה לצעד שגרת החיים ? הנה כמה עובדות וטיפים שכדאי להכיר בנושא.

אל תתמודדו עם העבודות לבד – סיוע בעבודות גם בתואר השני

היות והעבודות אליהן תדרשו בלימודי התואר השני דורשות רמה גבוהה הרבה יותר של התעמקות, חשיבה ויכולת כתיבה, רבים מוצאים סיוע בשירותי כתיבת עבודות אקדמיות לתואר שני , כהצלה של ממש שכן הם יכולים לסייע בכתיבה, בעריכה, במחקר או בשיפור והסקת מסקנות וברמה הנדרשת למי שמתקשים בדבר או מתקשים להגיע לרמה אקדמית נדרשת לצד כל לחצי החיים כמו הורות ועבודה במשרה מלאה. והעבודות לאורך הלימודים הן ממש לא הכל….

עבודת סמינריון  – גם בתואר השני הן יחכו לכם

ואם חשבתם שבתום התואר הראשון  תפטרו מהתיק שנקרא כתיבת עבודות סמינריוניות, הרי שאל דאגה. הן יחזרו אליכם, גם בתואר השני ולא מעט הבדלים לעומת מה שהתבקשתם אליו במסגרת עבודות אלו בתואר הראשון. אם נבחן לדוגמה עבודת סמינריון בתואר הראשון נראה שהיא תתבסס לרוב על המחקר האקדמי הקיים, כשמטרתה העיקרית היא להקנות לסטודנטים בתואר הראשון יכולת כתיבה מדעית ולהפגישם עם מתודות מחקר נפוצות באקדמיה. מנגד, עבודת סמינריון בתואר השני מהווה בסיס למחקר מעמיק יותר, אשר יכלול, כאמור, ניסיון לחדש על הקיים במחקר האקדמי. לכן בעוד סיוע בכתיבת סמינריון לתואר ראשון יכלול, בין השאר, איסוף מקורות וסקירה ספרותית על נושא העבודה, סיוע בכתיבת סמינריון לתואר שני יכלול בנוסף מחקר מעמיק וניסיון לחדש על הקיים. הבדל משמעותי נוסף בין עבודות סמינריון בתואר ראשון לעבודות סמינריון בתואר שני הוא אורך העבודה וכמות המקורות שיש להשתמש בהם. מעבר לכך, עבודה סמינריונית במהלך תואר שני מכינה את הסטודנטים לקראת כתיבת עבודת תזה.

עבודת תזה במסגרת התואר השני

מלבד עבודות סמינריון הקיימות במתכונת דומה גם בתואר הראשון, סטודנטים לתואר שני מחקרי, ולרוב מי שרוצים להמשיך באקדמיה לתארים מתקדמים יותר, נדרשים להגיש עבודת מחקר הנקראת תזה. עבודת תזה תכלול מחקר עמוק יותר מעבודת סמינריון והיא מהווה למעשה עבודת סיכום  ומסקנות של עבודת מחקר שבוצעה בפועל במהלך התואר השני.  כפועל יוצא מכך, זו תכיל יותר מקורות ביבליוגרפיים, ואורכה יהיה בין 50 ל-80 עמודים. כדי להתחיל בכתיבת עבודת תזה יש לבחור נושא לעבודה וכן להגיש הצעת מחקר. כמו כן, יש לבחור מנחה אשר ילווה את הסטודנט בתהליך כתיבת העבודה. בחלק ממוסדות הלימוד ישנה דרישה, בחוגים מסוימים, לכלול בעבודת התזה הצעת מחקר לדוקטורט כתנאי לרישום לתואר שלישי. לעתים רבות כתיבת תזה אורכת כשנה ואף יותר, זאת משום המחקר הרב והכולל שיש לעשות. במקרה של תזה, סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות יכול לקדם את קצב כתיבת עבודת התזה ולעזור לסטודנטים להציג עבודה מאורגנת כהלכה, ובעלת מחקר מעמיק דיו המציג נאמנה את התהליך הלמידה והחקר שנעשה במהלך תקופת הלימוד.

לסיכום, הדרך לתואר השני וסיומו בהצלחה, עוברת קודם כל דרך צליחת עבודות הסמינריון המבוקשות בתואר הראשון.  אלו, נועדו להכין את הסטודנטים למחקר מעמיק יותר שיעשה  במהלך התואר השני, ולא מצופה מהסטודנטים לחדש על המחקר הקיים. לאחר מכן, במהלך שגרת הלימודים השוטפת, יתבקשו הסטודנטים בתואר השני לעבודות סמינריון נוספות שהפעם מצופה מהם, לעלות ברמת העבודה ולהראות יכולות מחקר וחשיבה ביקורתית כהכנה לכתיבת עבודת תזה. עבודת תזה היא עבודת מחקר מקיפה הנכתבת ע"י תלמידי תואר שני כתנאי לסיום התואר במקצועות בהם מעבר ללימוד הנושא לתואר שני מתבצעת גם עבודת מחקר שוטפת, והיא כוללת בחירת נושא ומנחה שילווה את התלמיד בכתיבת העבודה. סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, גם בתואר השני, יכול לעשות את ההבדל בין עבודות אקדמיות בסיסיות לכאלה שכתובות ברמה המצופה מתלמידי תואר שני ובעלות ערך מוסף ממשי. נוסף על כך, סיוע בכתיבת עבודת תזה עוזר לסטודנטים לשמור על לוח הזמנים, ובעקבות כך לעמוד במועדי ההגשה.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon