סילבוס עבודות אקדמיות
שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

ההבדל בין עבודה אקדמית בין התארים

תוכן עניינים

ההבדל בין עבודה אקדמית לתואר ראשון ועבודה אקדמית לתואר שני

לימודים אקדמיים לתואר השני שונים במהותם מהתואר הראשון. ישנם הבדלים בכמה תחומים בין התארים. למשל משך הלימודים – בתואר הראשון משך הלימודים הינו כשלוש שנים בממוצע בעוד שבתואר שני משך הלימודים הינו כשנתיים במסלול לא מחקרי, וכשלוש שנים במסלול מחקרי. הבדל אחר הוא במורכבות של חומר הלימודים. בתואר ראשון התכנים הנלמדים הנם בסיסיים בעוד שהתכנים בתואר השני נלמדים יותר לעומק ומתמקדים סביב תחום מחקר אחד. תחום זה מהווה בדרך כלל כבסיס לעבודת התיזה שתעשה במסגרת הלימודים לתואר השני.

סגנון העבודות בתואר השני וכיצד נכתבות

בהסתמך על הנטען מקודם, אחד מההבדלים הבולטים ביותר בין תואר ראשון לתואר שני הוא כתיבת עבודות אקדמיות. כתיבת עבודה אקדמית במהלך תואר שני דורשת יותר זמן ומחקר מעמיק. בנוסף, כתיבת עבודה אקדמית דורשת יותר היערכות ומחשבה מתואר ראשון. נושאי העבודות האקדמיות לתואר שני מבוססות על הספרות המחקרית הקיימת בתחום הדעת אליו משתייך התואר, אולם מתקיים ניסיון לגבש נושא חדש ומשמעותי מתוך הבסיס התיאורטי. במילים אחרות, הנושאים הנחקרים מצד אחד מתבססים על הספרות המדעית הקיימת אולם מהצד האחר מחדשות או מציגות פרספקטיבה אחרת על הידע הקיים. בהתאם לזאת, אחד מהמטרות של עבודות סמינריון לתואר הראשון היא לחשוף את הסטודנט אל עולם המחקר, להכיר כתיבה מדעית ולהתנסות בבסיס שלה. לעומת זאת, עבודת סמינריון לתואר שני מהווה כאמצעי והכנה למחקר מקיף וענף של לימודי דוקטורט.

פערים בלימודים

זאת ועוד, כאשר הסטודנט כותב את העבודה הוא מתייחס לפערים, תהיות ושאלות שאינן נענו בידע הקיים, והוא גם מתייחס למסקנות מחקרים שנעשו בעבר. כל אלו מהווים כבסיס לטענה המחקרית שאותה מנסה לקדם בעבודה שלו. עבודת סמינריון לתואר שני הן ניסיון בוגר ומעשי יותר במחקר אקדמי. עבודת סמינריון לתואר שני בנויה מתקציר, הקדמה, גוף ומסקנות. בנוסף, שלב קדם לכתיבת עבודת סמינריון הוא כתיבת הצעת מחקר בה כתובות כל הנקודות הראשיות בעבודה עליהן תתבסס הכתיבה. עבודה טובה לתואר שני היא עבודה יסודית, ברורה ומתומצתת. עבודה טובה היא עבודה שמכילה את כל הידע הקיים בנושא המחקר ושואפת לחדש את הידע הקיים ולהעשיר את עולם המדע.

כתיבת עבודה אקדמית לתואר שני הינה עבודה שלה תרומה רבה אל הניסיון המחקרי של הסטודנט לתואר שני. ניתן לומר שעבודה זו היא למעשה ההוצאה לפועל של כל הנלמד בתואר השני וטעימה ממחקר הדוקטורט.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon