ההבדלים בין לימודי תעודה ולימודים לתואר אקדמי

תוכן עניינים

ישנם מספר הבדלים משמעותיים בין למודי תעודה ללימודים לתואר אקדמי. הבחירה בין השניים תלויה לרוב במספר גורמים ומשתנים הקשורים באופן ישיר לצרכי הסטודנט, יכולותיו האישיות ומטרת הלימודים.

להלן מספר הבדלים מרכזיים ומשמעיות שיש לקחת בחשבון

  1. מיקוד והתמקצעות: המיקוד העיקרי בלימודים לתעודה הינו על רכישת המקצוע הייעודי. לעומתם, לימודי תואר אקדמי מקיפים יותר. לרוב ישנם קורסים משניים, קורסי העשרה ובחירה הנלווים ללימודי המקצוע, הדורשים אף הם השקעה, ביצוע מבחנים ואף הגשת עבודות אקדמיות. בהיבט הזה ללימודי תעודה יתרון הקשור בניצול מקסימלי של אנרגיות ומשאבים.
  2. זמן שווה כסף: לימודי תעודה לרוב קצרים וממוקדים יותר, בהשוואה ללימודים לתואר. בנוסף, ביחס ללימודים לתואר ראשון, לרוב קל יותר לשלב עבודה יחד עם לימודים. לימודי תואר ראשון, למעט תוכניות מיוחדות, מתנהלים לרוב בשעות היום ומספר ימים בשבוע. חלק ניכר מהתארים דורש לימודים במהלך כל השבוע, זאת בנוסף לתקופת מבחנים ממושכת, מטלות וכתיבת עבודות אקדמיות הגוזלות גם הן זמן רב והשקעה. לעומת זאת, שעות הלימודים בלימודי תעודה גמישות יותר, ישנה אפשרות ללימודי ערב או למספר מועט של ימי לימודים בשבוע. במקרה זה קל יותר לסטודנט לשלב עבודה ולימודים. בנוסף, מאחר ובהתאמה הלימודים גם קצרים יותר, ניתן להשתלב מהר יותר בשוק העבודה.
  3. תנאי קבלה ודרישות: ללימודי תעודה דרישות קבלה מקלות באופן ניכר ויחסי לדרישות ללימודים לתואר ראשון . לרוב יש צורך ב-12 שנות לימוד בלבד. ללימודים אקדמים דרישות סף מורכבות ומחמירות יותר, הכוללות בנוסף ל-12 שנות לימוד, גם ממוצע ציוני בגרות מסוים וציון מסוים בבחינה הפסיכומטרית. בהתאמה לתנאי הסף, לרוב גם הדרישות במהלך הלימודים גבוהות יותר בתואר אקדמי. יש הבדל משמעותי בין הדרישות של עבודות אקדמיות בתואר, לבין מטלות ועבודות שיש להכין במהלך הלימודים לתעודה.
  4. אופק מקצועי ואקדמי: לימודים לתואר, בניגוד ללימודים לתעודה, מאפשרים אופק אקדמי. ישנם מקרים רבים בהם אנשים אשר למדו ורכשו מקצוע באמצעות לימודי תעודה, נדרשו בהמשך להשלים תואר אקדמי על מנת שיוכלו להתקדם ללימודי תארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט) או לקבל קידום על רקע מקצועי בעבודה. למשל, במקצוע הסיעוד ניתן ללמוד לימודי תעודה ל"אח מוסמך" וניתן לעבוד כאחים מן המניין, אבל בכדי לקבל תפקידים, קידום והתמקצעות בתחום מסויים, צריך להשלים את הלימודים לתואר ראשון.

כפי שנסקר לעיל, ניתן לראות כי ללימודי תעודה יתרונות וחסרונות, בהשוואה ללימודים אקדמיים. על כן, בבחירת אפיק לימודים חשוב להתחשב ולשקול היטב את כל המשתנים שהוצגו לעיל ומשתנים אישיים נוספים במידה ויש. בהצלחה בדרך שתבחרו, מי ייתן והיא תתגלה כנכונה ואידאלית עבורכם. בהצלחה!

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon