האם הצלחה בחיים תלויה בלימודים אקדמיים?

תוכן עניינים

מסורת נעורים ולימודים אקדמיים

בחברה הישראלית ישנה מסורת שכיחה בקרב צעירים לאחר שסיימו את שירותם הצבאי, לצאת "לטיול הגדול", הכוונה לטיול לחו"ל בו הם חוצים גבולות וחווית. לאחר שחוזרים מהטיול הגדול, חלק מאותם צעירים מתחילים לעבוד בעבודות מזדמנות על מנת שיוכלו לחסוך למען הלימודים האקדמיים.

אותו רצון איננו בלעדי לחברה הישראלית אלא זו מגמה די שכיחה במדינות המערב. במדינות אלו רוב הצעירים בשנות ה-20 לחייהם לומדים במוסדות אקדמיים מקצוע שיעבדו בו בעתיד. המקצועות הנלמדים הנם: משפטים,מדעי החברה, הרוח, ההתנהגות; חינוך, רפואה, הנדסה ומקצועות נוספים. ישנו מגוון רב של נושאי לימוד, ולכל מקצוע תוכנית לימודים משל עצמה, הכוללת קורסי חובה, בחירה, כתיבת עבודות אקדמיות, התנסות מעשית וימי סיור.

לימודים_אקדמיים-min

נובע מכך, שעבור אנשים צעירים הלימודים מהווים מציאות בפני עצמה. אולם נשאלת השאלה, האם לימודים אקדמיים מובילים להצלחה בחיים? אם הלימודים אכן מהווים כמציאות מפני עצמה, מציאות דרשנית הכוללת הירתמות נפשית וכלכלית מידי הסטודנטים. עולה התהייה, האם הלימודים  שווים את זה?

על מנת לענות על השאלות הללו צריכים להתייחס למספר נושאים: ראשית יש להגדיר מהי הצלחה בחיים; לאחר, יש להתייחס אל הרקע ממנו הגיע הסטודנט, ולבסוף לבחון את השאיפות של הסטודנט ולאן הוא מכוון עצמו בעתיד.

הצלחה_בחיים

תרומות האקדמיה אל  הסטודנט

כיום קיימת אמונה כי לימודים אקדמיים אינם פרקטיים לשוק העבודה. זאת אומרת, אמונה שהתכנים שנלמדים לא באמת מכינים את הסטודנטים לשוק העבודה. יתרה מכך, התכנים הנם מיושנים, מסובכים, לא פרקטיים וכדומה. בנוסף לזאת, כיום כמעט ואין צורך בתארים אקדמיים על מנת להתקבל בעבודה אלא דרושה יזמות וניסיון. הלימודים עצמם תובעניים, יקרים ופשוט מאוד לא נחוצים.

יכול להיות צדק בטענות אלו, כלומר, לימודים אקדמיים באמת יכולים להוות כמעמסה, הן על הסטודנט והן על משפחתו. לעומת זאת, לאקדמיה יתרונות רבים. למשל האקדמיה מרחיבה את הידע הקיים ומאפשרת פיתוח יכולות חברתיות. יש להדגיש, שהאקדמיה לא רק תורמת לחייו של הסטודנט, אלא יכולה להוות כערוץ ישיר לעבודה. נתייחס לדוגמה לנושא הגשת עבודות אקדמיות, כאשר סטודנט נרתם לכתוב עבודה אקדמית, הוא צריך לסגל מעצמו מספר יכולות שהנן קריטיות לשוק העבודה, למשל יכולות ריכוז, מקוריות, עבודה תחת לחץ, התמודדות עם אתגרים, עבודת צוות,  עמידה בזמנים ועוד. לסיכום,  מטלת לימודים כמו עבודה אקדמית לא רק שלא פוגמת ביכולת הפרקטית למצוא עבודה אלא מהווה כשלב מקדים ומאמן לשוק העבודה כיום.

המלצה שלנו היא שאכן לימודים אקדמיים יכולים להוות אתגר אך הכרחיים ואף נחוצים להתפתחות ומציאת עבודה שמתאימה לכם.

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon