facebookins חייגו: 052-2725216, 050-8335603
ההבדל בין עבודת סמינריון בחינוך לבין חינוך מיוחד והוראה?

ההבדל בין עבודת סמינריון בחינוך לבין חינוך מיוחד והוראה?

By 10 ביולי 2019 מאמרים No Comments

כיום קיים בלבול שכיח בין לימודי חינוך, לימודי חינוך מיוחד ולימודי הוראה. עבור חלק גדול מהאנשים קיימת האמונה כי אין הבדל בין השלושה  וכולם עוסקים בחינוך של דור העתיד. אולם האמת היא שתחומים אלו שונים למדיי. בגלל אותו בלבול בין שלושת מקצועות החינוך, קיים קושי להבדיל בין עבודת סמינריון בחינוך לבין עבודות סמינר בחינוך מיוחד ולימודי הוראה.

מה הייחוד של כל תחום לימודים

נשאלת השאלה, מדוע ישנו צורך בשלושה תחומי לימוד אקדמיים כשכולם עוסקים בחינוך של ילדים. והאמת היא שבבתי ספר כיום אכן יש ביטוי לחינוך, חינוך מיוחד והוראה. ישנו צורך לכל אחד מתחומי אלו מאחר שכל אחד מהם תורם לשלם הכולל שנקראה חינוך ומבנה את המוסד החברתי שנקרא בית הספר.

על מנת שהמוסד החברתי יתקיים ישנו צורך בתרומה של כל אחד מתחומי החינוך. לימודי חינוך הם הבסיס התיאורטי שבחינוך, בלימודים אלו לומדים תכנים שונים( דיסציפלינות שונות) שדנים באופן שיש לחנך ילד ולהפוך אותו לחלק פרודוקטיבי מהחברה.

בלימודי חינוך מיוחד הדגש מיושם בהתאמה של החינוך "הרגיל" לקהלים בעלי צרכים מיוחדים( ספקטרום האוטיסטי, פיגור שכלי, ליקויים גופניים וכדומה) ולימודי הוראה מתמקדים בשיטות ופרוצדורות שונות להעביר מערכי שיעורים.

מדוע קיים צורך בשלושת אלו?

כפי שנטען מקודם, על מנת שהמוסד החברתי שנקרא בשם בית הספר יתקיים, חשוב שיהיה בו ביטוי לחינוך, חינוך מיוחד ולימודי הוראה. אולם בהרחבה של רעיון זה חשוב להדגיש שחינוך כמוסד חברתי מתאים את עצמו לחברה אליה משתייך, כלומר משקף אותה.

החברה המודרנית כיום היא חברה מורכבת ומרובדת, זו חברה מתקדמת שזקוקה לגיוון והתאמה לצרכים שלה. מכך ישנו צורך לחינוך בסיסי וציבורי, חינוך לאוכלוסיות מיוחדות ודרכים להתאים את החינוך הזה אל אותם הקהלים.

האקדמיה היא אמצעי דרכו ניתן ליישם ולהתאים את החינוך אל החברה. באקדמיה לומדים כלימודים אקדמיים את כל אחד מתחומי החינוך. כשהדרך האקדמית הבלעדית להבנה והפנמה של כל תחום חינוך היא בזכות עבודות אקדמיות.

עבודת סמינריון בחינוך, וסמינריונים בחינוך מיוחד והוראה

אם בוחנים לעומק עבודת סמינריון בחינוך, סמינרים בחינוך מיוחד ולימודי הוראה ניתן לראות שבבסיס של כולן הן עוסקות באופן שיש לחנך את הדור הצעיר. אולם בתוכן ובמבנה העבודה הסמינריונית קיים הבדל.

עבודת סמינריון בתחום החינוך עוסקת בתיאוריות שונות מדיסציפלינות שונות על כיצד לחנך ילדים. עבודה שגרתית תהיה ניתוח של תיאוריה מסוימת או השוואה בין תיאוריות שונות. עבודת סמינר בחינוך מיוחד עוסקת בהתאמות שיש לעשות בחינוך אל מנת שיהיו פרודוקטיביות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

כל עבודה יכולה לעסוק באוכלוסיה אחרת ובתיאוריות שבמסבירות איזו שיטה מתאימה לאוכלוסייה מסוימת . ולבסוף עבודת סמינר בהוראה עוסקת ספציפית בשיטות הוראה ודרכי הוראה לקהלים שונים, הן בחינוך הממלכתי והן בחינוך המיוחד.

הדרך הנכונה לכתוב עבודת סמינריון בשלל סוגי החינוך