הגהה לשונית במהלך כתיבת עבודה – למה לשים לב?

תוכן עניינים

כאשר נגשים לכתוב עבודות אקדמיות במסגרת לימודי התואר, חשוב מאוד להתייחס ולשים לב להגהה הלשונית תוך כדי כתיבת העבודה.

על מנת לוודא שהעבודה כתובה באופן איכותי ונכון, יש להקפיד על מספר נקודות חשובות.

מהן הנקודות העיקריות שיש לשם להן לב?

  1. שגיאות כתיב – שגיאות מסוג זה הן הצורמות ביותר בעת קריאת טקסט. ניתן להיעזר בשירותי התיקון האוטומטי של התוכנות השונות. אולם יש לשים לב, לעיתים החלפת אותיות יוצרת מילה חלופית בכיתוב תיקני אך במשמעות שגויה ועל כן לא תאותר בתהליך בדיקת האיות האוטומטי. לדוגמא: 'בעת העתיקה' ו- 'בעט העתיקה' הן שתי התייחסויות בכיתוב תיקני עם משמעות שונה לחלוטין. לעומתן, הכיתוב 'שגיעת כתיב' יאותר באופן מיידי.
  2. שגיאות הקלדה – אלו שגיאות שכיחות הנובעות מחוסר תשומת לב ויכולות לעבור איתור ותיקון באופן מהיר וקל. שגיאות שכיחות מסוג זה הן: שיכול אותיות (אויתות במקום אותיות), החלפת ו ב- ן (ןלהיפך), הוספת או גריעת אותיות ועוד.
  3. שגיאות בדקדוק – הדקדוק הוא למעשה אוסף החוקים עליו מושתתת שפה. גם שגיאות מסוג זה יכולות לעבור איתור על ידי תוכנות אוטומטיות. גם כאן יש לשים לב כי פונקציה זו חלשה מאוד עבור השפה העברית ואינה תמיד יעילה גם עבור השפה האנגלית.
  4. שגיאות בפיסוק – פיסוק נכון יקל על תהליך הקריאה ויבטיח הבנה נכונה של הכתוב. לעיתים פסיק אחד קטן שהחליף את מקומו במשפט, יהפוך את משמעותו מן הקצה אל הקצה. לדוגמא: לאוסף המילים 'הקשר בין איכות למחיר הוא ישר, לא הפוך' משמעות אחת. אך שיבוש הפיסוק במשפט יוביל למשמעות הפוכה 'הקשר בין איכות למחיר הוא ישר? לא, הפוך'. לכן, יש להקפיד על פיסוק תיקני המאפשר העברת המסר הנכון.
  5. ניסוח בהיר ומובן – לדרך בה תבחרו להציג את הדברים השפעה גדולה על האופן בו יתפסו דבריכם. ניסוח מתאים יכול לנווט את הקורא באופן נהיר למחוזות אליו אתם שואפים להובילו. מעל לכל, ניסוח ברור, ממוקד ולעניין הוא הבסיס ההכרחי להבנה של הנכתב. לכן, חשוב להקפיד על: משפטים קצרים, ברורים והעומדים בכללי התחביר והפיסוק.
  6. עריכה להדפסה – כמו שלא צריך להביט בקנקן אלא במה שבתוכו, כך החשיבות האמיתית נמצאת בתוכן העבודה ולא בנראותה. ובכל זאת, עבודה או מסמך המוגשים באופן לא אסטטי, מקשים על הקריאה, יוצרים תחושה של אי סדר וחוסר תשומת לב או אכפתיות ובאופן כללי, מסיטים את תשומת הלב מהתוכן. לכן חשוב להקפיד על היררכיה, סגנון פונט ופיסקה ומבנה העונים לדרישות, על סדר הצגה זורם ועל נראות ואסטטיקה נעימים לעין.

סטודנטית מבצעת הגהה לשונית לעבודה

דרג את המאמר הזה

צוות סילבוס - עבודות אקדמיות

חברת סילבוס גרופ בע"מ, מתמחה מזה 20 שנה בסיוע וליווי סטודנטים בארץ ובעולם בכתיבת עבודות אקדמיות ובסמינריונים בתשלום בכל התארים. צרו קשר לקבלת שיחת ייעוץ אישית בחינם.

עשויי לעניין אותך...

פרה סמינריון ביטחון סוציאלי

אחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר נקרא "ביטחון סוציאלי". מדובר בקורס הנלמד, בין היתר, גם באוניברסיטה העברית ונחשב למבוקש במיוחד. במה עוסק קורס ביטחון סוציאלי? בישראל,

הכנת מצגות בתשלום

כחלק מהמטלות שמוטלות על סטודנטים במהלך שנות הלימודים שלהם ישנה מטלה של הכנת מצגות לצורך הצגתן בפני הכיתה והמרצים. גם אם אתם יודעים לכתוב עבודות

זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת העבודה?

בשיחת ייעוץ קצרה ובחינם, נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

שגית מנהלת בכירה
050-8335603

שגית

Whatsapp icon